Sportweddenschappen; een toenemende wereld

Sportweddenschappen kennen we al voor jaren. We denken zelfs aan ongeveer 2000 jaar geleden, toen de Grieken voor het eerst de Olympische Spelen hielden. Hier werd om het spannend te maken er nog een spel element aan toegevoegd om zo er zelfs geld mee te verdienen, namelijk sportweddenschappen. De deelnemende wedders zetten hun geld in op de partijen waarvan zij voorspelden dat zouden winnen. Aan het eind van het toernooi werd al het geld onderverdeeld aan de winnende wedders, de verliezende wedders waren hun ingezette geld kwijt.

Hoe werken sportweddenschappen nu

Inmiddels is de wereld van sportweddenschappen enorm veel uitgebreider. Het is zeer gemakkelijk en toegankelijk geworden voor iedereen die van sport houdt en er een beetje verstand van heeft. Wat je moet doen is het aanmaken van een account op een bookmaker. Hier maak je een keuze tussen alle aangeboden sporten, en dit zijn er tientallen. De populairste op het moment is voetbal. Heb je de juiste sport gevonden, dan kies je waarop je wilt wedden. Wil je een voorspelling doen op de uitslag, of juist op de winnende partij. Zo zijn er nog meer wed opties. Vervolgens bepaal je wat je wilt inzetten, en het volgende wat je doet is met spanning kijken naar de wedstrijd waarover jij gewed hebt. Klopt jouw voorspelling, dan maak je mooie winst. Klopt jouw voorspelling niet, dat ben je jouw ingezette geld kwijt. Hoe hoger jouw inzet, hoe groter de winst of het verlies kan worden.

Online sportweddenschappen

De sportweddenschappen vinden voornamelijk online plaats. Dit is namelijk een manier waarop alle denkbare wedstrijden gebundeld kunnen worden, en het geld dat jij inzet op een veilige manier opgeslagen kan worden.

Zo kun je eenvoudig spieren kweken vanuit je eigen huiskamer

Wie echt een sterk en gespierd lichaam wil hebben, moet hier continu mee bezig zijn. Nu kan het zo zijn dat je niet op elk moment naar de sportschool kunt gaan, bijvoorbeeld omdat deze gesloten is of omdat het zo slecht weer is dat het je tegenstaat de deur uit te gaan. Nu is het een voordeel dat je niet per se de deur uit hoeft te gaan om spieren te kunnen kweken. Veel oefeningen kun je namelijk ook gewoon thuis doen, zonder dat je een hele kelder vrij hoeft te maken om allerlei grote en dure apparaten in kwijt te kunnen. Met slechts een kleine toepassing of zelfs helemaal niets kun je ook gewoon tussendoor in de huiskamer aan je krachttraining werken. Wij laten je hier lezen hoe.

Krachttraining zonder attributen

De meest logische oefeningen die je thuis gewoon kunt doen, zijn trainingen waarbij je alleen je eigen lichaam nodig hebt en dus geen aparte apparaten. Denk hierbij aan de simpelste warming-upoefeningen die je vaak doet voordat je plaatsneemt in een fitnessapparaat. Push-ups, sit-ups, crunches en ga zo maar door kun je heel eenvoudig in de woonkamer doen, met hooguit een matje op de grond. Nu is dit vaak voor de die hard krachttrainers niet voldoende, dus is het fijn dat je niet veel hoeft te doen om een stapje hoger te gaan.

Een optrekstang in huis

De eenvoudigste manier om jezelf thuis te kunnen trainen is door middel van pull-ups. Dit doe je het beste door een optrekstang in huis te monteren. Het voordeel hierbij is dat je deze optrekstang eenmalig op kunt hangen en deze niet meer hoeft te verwijderen, vooral aangezien de optrekstang niet in de weg hoeft te hangen.

Tip: Kijk hier voor de beste optrekstang voor thuis.

Er bestaan verschillende optrekstangen die je in huis kunt plaatsen. Het grootste verschil zit hem in de manier waarop deze gemonteerd is en wat je ermee traint. Zo is de meest verkochte vorm de optrekstang in je deuropening, waar je zowel je boven- als je onderlichaam mee kunt trainen afhankelijk van hoe je deze aan je deur ophangt. Het voordeel is dat je hiervoor geen schroeven of boren nodig hebt, maar je moet wel letten op wat voor deuropening je hebt. Houten frames kunnen bijvoorbeeld door het gebruik beschadigd raken. Verder zijn er ook optrekstangen voor aan de muur of het plafond, elk met een hogere ballast maar de installaties kunnen een stuk moeilijker zijn. Ook moet je rekening houden met dat je genoeg ruimte hebt in je kamer om de optrekstang op te hangen, dus kan vaak de mogelijkheid om de stang te kunnen verplaatsen de doorslaggevende factor zijn welke vorm je kiest.

HelloBeauty-voordelen-meditatie

De voordelen van meditatie

Onze levens worden tegenwoordig steeds drukker en drukker en dit kan veel doen met een menselijk lichaam. Veel mensen ervaren steeds meer stress en voelen zich minder. Je hoort ook steeds meer verhalen over een burn-out. Meditatie is een bekende vorm om dit soort problemen te verminderen. In dit blog geef ik je een paar voordelen van meditatie.

Rust

Meditatie kennen we allemaal alleen weinig mensen passen dit vaker toe. Eigenlijk zonde, omdat mediteren zo goed voor je is. Het eerste waar mediteren voor kan zorgen is meer rust. Door drukke dagen op werk heeft men veel stress en dit doet wat met een persoon. Je kan je er heel slecht door gaan voelen en als je dan thuis komt van werk neem je die stress mee en heb je thuis ook geen rust meer. Met mediteren kan je alles even weg zetten en een plekje geven en dit zorgt al snek voor meer rust in je hoofd.

Ontspanning

Meditatie kan ook een stukje ontspanning zijn. Wanneer je net terug komt van je werk kan je er nog best vol van zitten van allerlei projecten die je moet afronden op je werk. Wanneer je dan even de tijd neemt om te mediteren zorgt dit voor een stukje ontspanning omdat je echt even de tijd voor jezelf neemt. Neem bijvoorbeeld: je gaat even het bos in en op een bankje doe je even je ogen dicht, Meditatie ontspanning. Deze kleine dingen zijn al vormen van meditatie en kunnen, zeker op de lange termijn, voor meer ontspanning zorgen

Zelfvertrouwen

Dat je van mediteren meer rust krijgt snappen we nu, maar wist je dat je er ook meer zelfvertrouwen van kan krijgen? Dit is een direct gevolg van rust en ontspanning en je gaat je er gewoon beter door voelen. Met meer rust kan je bepaalde gevallen met meer rust en energie bekijken en dingen beter afronden of afhandelen, dit zorgt voor veel energie en Meditatie zelfvertrouwen.

wandelen-hardlopen-met-je-hond

Wandelen op hardlopen met je hond? Alles wat je nodig hebt

Als je een fervent hardloper of hardloopster bent, is het natuurlijk leuk om samen met je trouwe viervoeter op pad te gaan. Beweging is natuurlijk voor jou maar ook voor je hond ontzettend goed. Door ook dit samen te doen, maak je de band tussen jou en je hond ook nog weer beter en hebben jullie een leuke actieve activiteit om met elkaar te doen. Houd wel in de gaten dat je dit niet doet als het ontzettend warm, is maar doe dit als het een aangename temperatuur is. Als je dan op pad gaat, zorg dat je naast drinken voor jezelf, ook water voor je hond meeneemt.

Lijn voor het hardlopen

Het is tijdens het hardlopen natuurlijk wel van belang dat je je hond goed onder controle hebt. Als je hond goed luistert, wordt het hardlopen alleen maar makkelijker. Je wilt natuurlijk ook je hond aan de lijn doen, aangezien er ook gebieden zijn waar honden niet los mogen lopen. Hiervoor kun je dan een stevige hondentuig bestellen. Deze hondentuigen zijn comfortabel voor je hond en geven je hond genoeg bewegingsruimte. Deze kun je dan weer vastmaken aan een band om je middel. Zo hoef je niet de hele tijd een lijn in je handen te houden, maar kun je de hond gewoon aan jezelf vastmaken.

Reflecterend tuig

Er zijn ook verschillende reflecterende versies van hondentuigen te bestellen. Dit kan je helpen als je ‘s ochtends vroeg of ‘s avonds laat gaat rennen of wanneer het slecht weer is. Er zijn matchende versies te verkrijgen, 1 voor jou en 1 voor je hond. Zo zorg je ervoor dat iedereen zowel jou als je hond goed kan zien als jullie aan het hardlopen zijn. Je wilt natuurlijk niet dat bij slecht zicht en er iets naars gebeurt met je hond. Probeer dit met een reflecterend tuig te voorkomen.

Snacks en zakjes

Naast water meenemen voor je hond, zou je ook wat lekkers mee kunnen nemen voor onderweg. Als je dan een cooling down doet of ergens even pauze neemt, kun je je hond een snack geven zodat deze ook doorheeft dat hardlopen een leuke bezigheid is. Neem ook poepzakjes mee voor onderweg. Wanneer je hond dan onderweg zijn of haar behoefte doet, kun je dit ook gewoon netjes opruimen zoals het hoort. Deze kun je ook in een handig opbergtasje doen en deze aan je riem bevestigen. 

Penn sessie karper – Penn – karpermolen

Gewone mais kan goed werken tijdens het vissen met de pen op karper. Als er echter vaak gevist worden, kan het zijn dat de karper dit aas steeds vaker links laten liggen. Het kan dan helpen om dit aas wat extra aantrekkingskracht te geven door flavours aan je mais toe te voegen. Deze flavours worden makkelijk door het mais opgenomen, omdat de mais uit blik altijd een open onderkant hebben waar het goed kan intrekken. Ook kan je mais kopen die al flavours bij zich hebben. Trophy Baits verkoopt een hele serie van verschillende smaken mais. Echt een aanrader in deze situaties, maar kan ook bij minder beviste wateren ook helpen om sneller een aanbeet te krijgen. De vis merkt het aas namelijk veel sneller op.

Bij het zien van de eerste karpers in de poldersloten parkeer ik de auto vlakbij en maak de hengel in orde. Met een kort onderhands worpje valt het aas een meter voorbij de karper en trek de dobber zachtjes terug vlak voor de kop van de vis. Lang hoef ik niet te wachten, want de stofwolken verraden dat de karper met zijn kop op de bodem op zoek is naar het aas. 3 seconden later komt de pen omhoog en loopt langzaam schuin weg. Een aanbeet uit het boekje. Snel sla ik aan. De Penn Battle II molen begint te ratelen en de strijd kan beginnen. Er komt echt een heel fantastisch geluid uit deze karpermolen. Daarbij is de vismolen tot op heden heel betrouwbaar gebleken en onderhoud aan de molen is jaren na aankoop nog mogelijk bij Penn. Penn is dan ook een heel goede keuze als je een leuke spinmolen wilt hebben. Na enkele harde uithalen komt er een mooie polderspiegel door het wateroppervlakte. Altijd een leuke verrassing tussen de vele polderschubs. Waarschijnlijk zijn deze vissen uitgezet of kunnen we door het relatief warme water ook eigen kweek zijn. Eigenlijk maakt het niet uit. Het is een fantastisch begin van een leuke pensessie. Een 5-tal andere karpers en een zeelt belanden in het net. Na 2 uur gevist te hebben verlangd het gezinsleven weer de nodige aandacht en kan ik met een tevreden gevoel huiswaarts keren.

korfbal

Een oer Hollands spelletje

Wie o wie had het gedacht? Korfbal is een echt oer hollands spelletje waar we soms als land een stuk trotser op mogen zijn. Veel nederlanders doen een beetje lacherig over deze mooie sport maar het is op het veld soms een serieuze oorlog met veel fysieke aspecten. Het is ook een van de weinige sporten waar je een unisex team hebt hoe toekomstgericht en gender fluent is dat!

Nico de held van korfbal

Nico broekhuysen is de god van het korfbal. Hij heeft de sport bedacht toen hij een Amsterdamse docent was. Hij baseerde dit op een zweedse equivalent dat ringboll werd genoemd. Dit was een variant van basketbal speciaal voor de dames, Nico bedacht dat je met een paar aanpassingen een hele leuke unisex sport kon maken waarbij gelijkwaardigheid en eerlijke kansen waren voor beide teams. De sport is ook te beoefenen in een dames variant maar niet voor alleen heren. Nico kwam in aanraking met het zweedse ringboll in 1902 in het prachtige zweedse plaatsje Nääs!

De oudste vereniging

De oudste korfbalvereniging van Nederland ligt natuurlijk in onze politieke hoofdstad Den haag. De club heet Korfbal club Alo en is nog niet gefuseerd en daardoor ook meteen de oudste. Ze waren in februari 1906 in het leven geroepen.

De schoenen

Korfbal wordt op het veld en in de zaal gespeeld. Dit betekend dus ook twee verschillende soorten schoenen en ondergronden. wanneer je naar zaal ​korfbalschoenen​ op zoek bent dan kan je vaak slagen bij een indoor specialist maar voor het veld is het nog niet zo makkelijk. Sommige korfbal winkels verkopen goede schoenen maar er zijn ook genoeg spelers die met voetbalschoenen veldkorfbal spelen. Natuurlijk is dit eigenlijk niet de bedoeling maar de buitenschoenen worden bijna niet geproduceerd omdat korfbal toch een kleine doelgroep heeft. De adviezen die ik ook wel eens hoor gaan over de american football schoenen. Dit zijn ook schoenen waar lastig aan te komen is maar zeker interessant voor de doelgroep.

Succesvolle strategie voor voetbal wedden

Op voetbal wedden kan behoorlijk tegenvallen. Net als gokken in het casino, kan je ook hier in een negatieve streak terechtkomen. Kunst is om een negatieve reeks om te zetten in een succesvolle reeks, al dan niet door je strategie aan te passen. En gelukkig zijn er tal van manieren om bij het wedden op voetbal een andere strategie te kiezen, om zo toch het geld te winnen waarnaar je op zoek bent. Een gouden strategie bestaat er echter niet. Voetbal is nog altijd afhankelijk van externe factoren, zelfs nog meer dan in het casino. Hoe maak je op voetbal wedden toch succesvol?

Beperk het risico bij op voetbal wedden

Het is één van de grootste tegenstellingen bij voetbalweddenschappen: hoe hoger de quotering, hoe hoger de uitbetaling, maar het groter ook de kans dat het misgaat. Wanneer je het risico beperkt, wil dat eigenlijk zeggen dat je niet het volledige potentieel uit een weddenschap durft te halen. Niets is echter minder waar, want ook met een lagere quotering bij een single weddenschap, kan je veel geld winnen. Wedden op voetbal zou je eigenlijk altijd op de langere termijn moeten zien. Een snelle en vooral hoge uitbetaling genereren is wellicht leuker, maar winnen op de lange termijn is iets dat je altijd in het oog moet houden.

Voor welke weddenschap kies je?

Bookmakers beschikken over een enorm aanbod aan weddenschappen om jouw geld op in te zetten. Kies je voor de single bet, of ga je voor de combi-bet? En wil je het liefst een hoge quotering met meer risico, of ben je risicomijdend en ga je voor een lagere quotering? En met welke bedragen speel je? Allemaal vragen die alleen jij kan beantwoorden. De strategie om mee te spelen is bepalend voor de kans die je maakt om te winnen. Wil je de winstkansen spreiden? Kies dan voor verschillende strategieën om online wedden succesvol te maken.

Bestaat er een Nederlandstalige bookmaker?

Heb je jezelf wel eens afgevraagd of er een Nederlandstalige bookmaker is? Goede vraag, want in eigen land is gokken nog niet volledig gelegaliseerd. Dit betekent dat Nederlandse partijen geen eigen platform mogen ontwikkelen. Momenteel is er slechts één aanbieder van online en offline weddenschappen bekend, en deze heeft de goedkeuring van de overheid. Dat er geen bookmaker is uit eigen land is jammer, want het zorgt ervoor dat je vrijwel in zijn geheel afhankelijk bent van de Engelse of in mindere mate Duitse taal rondom het gokken op wedstrijden.

Een bookmaker met Nederlandse achtergrond

Niettemin zijn er wel online casino’s en gokaanbieders die een Nederlandse achtergrond hebben. Zij hebben echter geen officiële goklicentie van de Nederlandse Kansspelautoriteit. Deze licentie is nodig om een legitiem gokaanbod aan te kunnen bieden aan binnenlandse spelers. Er bestaan hoe dan ook wel bedrijven met Nederlandse takken, welke als gokaanbieder te boek staan. Deze zijn echter verbonden aan grotere internationale bedrijven, bijvoorbeeld uit Scandinavië. Deze buitenlandse bookmakers en bedrijven maken gebruik van licenties uit Engeland, België en Duitsland. Wel een platform met Nederlandse invloeden dus, maar geen officieel Nederlandse bookmaker.

Wanneer krijgen we een liberale regelgeving?

Veel mensen in eigen land vragen zich af wanneer Nederland een liberale wetgeving krijgt rondom wedden, en die gaat er binnenkort vermoedelijk ook komen. De Wet Kansspelen op Afstand moet hiervoor gaan zorgen. Dit maakt het mogelijk voor gokaanbieders uit binnen- én buitenland, om onder een Nederlandse licentie hun weddenschappen aan te bieden. Grote kans dat de markt snel overspoeld wordt met kleine en grote nieuwe spelers. En met een beetje geluk krijgen we dan ook de beschikking over gokplatformen in de eigen taal, eventueel in combinatie met Engelse vaktermen.

Zo maak je jouw eigen homegym in huis

Voorlopig mogen we nog niet naar de sportschool. Voor de één een ramp en voor de ander is er niets aan de hand. Toch is fit blijven op wat voor manier dan ook wel erg belangrijk. Het is goed voor de weerstand én het kan natuurlijk ook helpen om de overtollige kilo’s die er in de quarantaineperiode bij zijn gekomen een beetje weg te werken. Gelukkig worden er op sociale media genoeg filmpjes gedeeld waarin thuissporten wordt aangemoedigd. Maar sporten in de woonkamer kan nog knap lastig zijn, zoals je misschien al ondervonden hebt. Er staan diverse meubels in de weg en ondertussen wil net weer iemand televisie kijken. Niet heel ideaal. Het kan daarom geen kwaad om eens rond te kijken in huis of je misschien de mogelijkheid hebt om een ruimte om te toveren tot jouw persoonlijke homegym! In deze blog geven we je graag wat meer tips over een homegym voor in huis! 

Kies een goede ruimte

Als eerste is het belangrijk om na te denken wat je precies wilt doen. Wil je de ruimte alleen gebruiken voor oefeningen met gewichtjes of yoga? Dan heb je voldoende aan een kleine ruimte. Wil je het groter aanpakken en zelfs fitness appratuur aanschaffen? Dan heb je natuurlijk een grotere ruimte nodig. Je kan een homegym creëren op zolder, in de garage, schuur of in een tuinhuis. Belangrijk is in ieder geval dat je in je achterhoofd houdt dat fitness apparatuur meer ruimte vraagt dan enkel een yogamatje. Zo een matje ruim je natuurlijk eenvoudig op. Je rolt het op en stopt het weg in de kast. Met fitness apparatuur gaat dat echter wat moeizamer. Zorg dus ook zeker dat je de betreffende ruimte kunt missen en dat de apparatuur daar niet in de weg staat.

Benodigdheden aanschaffen voor thuis

Heb je een ruimte beschikbaar? En heb je voor ogen wat je precies gaat doen? Dan kun je beginnen met het aanschaffen van de benodigdheden, zodat je straks onbezorgd thuis kunt sporten. Zorg voor een goede dempende ondervloer, of een betonnen vloer. Dan dreunt het geluid niet zo door als je per ongeluk een gewichtje laat vallen.

Goede verlichting is een must

In jouw homegym mag goede binnenverlichting natuurlijk niet ontbreken. Daglicht binnen laten is belangrijk. Het is goed voor je energielevels en je wilt natuurlijk wel zien wat je aan het doen bent. Ga jij jouw homegym bouwen in een donkere ruimte? Dan kun je natuurlijk ook zelf lichtbronnen aanbrengen. Om dit te doen kun je het beste gebruik maken van spotjes in het plafond. Misschien wel in de buurt van een spiegel, zodat je ook gelijk het resultaat kan zien van al dat gezwoeg in jouw homegym!

Gezondheid verbeteren

Je gezondheid verbeteren met deze 4 simpele tips

Vaak worden er doelen gesteld om de gezondheid te verbeteren en deze doelen bestaan vaak uit een aanzienlijk hoog gewicht kwijtraken of juist een bepaalde spiermassa op te bouwen. Nadat er na een tijdje blijkt dat het doel niet wordt gehaald dan kan er al snel worden opgegegeven en daarna zijn we er niet meer mee bezig. Dat is zonde, want je gezondheid is en blijft iets om je hele leven aan te werken.

In plaats van een zeer moeilijk te halen doel te stellen kun je er ook voor kiezen om een bepaalde tijd kleine en simpele verbeteringen door te voeren die je gezondheid ten goede komen. Na het een tijdje gedaan te hebben weet je hoe het voelt en kun je beslissen of je het ook daarna nog blijft doen.

1) Begin elke dag met een gezond ontbijt

Begin elke dag direct goed en positief en je zult zien dat je je de rest van de dag beter voelt. Een dag goed en gezond beginnen kan bijvoorbeeld door een havermout recept te maken met verschillende superfoods erin, zoals goji bessen, noten en zaden of een schepje maca poeder of andere gezonde poeders.

2) Vergroot je kennis over gezondheid

Ga bezig om je kennis te verbeteren als het gaat om de gezondheid. Zo zul je zien dat je uiteindelijk ook veel meer aandacht zult steken in je gezondheid. De eerste stap is namelijk de herkenning van wat wel en niet gezond is en waar de mogelijkheden voor verbeteringen liggen. Vergroot je kennis op het vlak van voeding, sporten en lifestyle. Een site die ik hiervoor direct kan aanbevelen is: https://thehealthissue.nl/. De site staat vol met allerlei tips die direct zijn toe te passen en de artikelen lezen lekker weg. 

3) Besteed meer tijd aan je slaap

Maar ik slaap al prima? Dit is iets wat veel mensen denken, maar hoe weet je of je niet nog dieper kunt slapen waarmee je dus nog veel beter uitgerust wakker wordt. Het hebben van een goede matras met een passende lattenbodem en frame is hiervoor essentieel. Andere zaken om goed op te letten is dat de ruimte waarin je slaap ook goed donker is, het ‘s nachts stil is en dat je niet vlak voor het slapen gaan nog een maaltijd naar binnen werkt.

4) Ga in de ochtend sporten

Veel mensen hebben tegenwoordig een patroon dat is omgedraaid met wat eigenlijk logisch zou zijn. Zo zijn er ontzettend veel voordelen van in de ochtend te sporten. Je bent er de rest van de dag alerter van, het is gezond voor je lichaam, je slaapt er ‘s avonds beter van en je zult er blijer van worden. De positieve effecten van sporten werken namelijk nog tot wel 10 uur door na je workout. Wanneer je in tegenstelling nog ‘s avonds laat gaat sporten dan wordt je lichaam laat op de dag/avond nog actief waardoor je moeilijk en slecht slaapt.


Post navigation