Binnen sporten? Ga toch eens buiten

Thuis sporten is natuurlijk wel heel erg makkelijk en voordelig. Geen maandelijkse abonnementskosten voor de sportschool en ieder moment van de dag kunnen bepalen wanneer te gaan sporten. Bij mooi weer adviseren we om lekker naar buiten te gaan. Er zijn zo veel mogelijkheden om in de bossen of op het veldje om de hoek even lekker te sporten. Zo is trailrunning een opkomende sport in Europa en de laatste tijd ook heel erg in Nederland.

Genieten van de frisse lucht

Door lekker naar buiten te gaan geniet je van de frisse lucht en kan je kiezen voor een mooi uitzicht. Ga lekker de bossen in of ga eens proberen te trailrunnen in de heuvels van Limburg of de Ardennen. Voor deze sport heb je wel goede trailrun schoenen nodig want je gewrichten en spieren krijgen het flink te verduren.

Bij deze sport gaat het om de uitdaging waarbij je een natuurlijke ondergrond trotseert en verschillende hoogtes overwint. Hierbij krijgen je spieren en gewrichten heel wat te verduren en zal je merken dat dit niet te vergelijken is met het hardlopen op een verharde weg. Jezelf ook eens uitdagen? Ga dan eens trailrunnen.

Zorg voor de juiste voorbereiding

Een fysieke voorbereiding is natuurlijk erg belangrijk. Naast een fysieke voorbereiding van je lichaam is het ook erg belangrijk dat je de uitrusting en nodige middelen goed voorbereid hebt. Zo is het erg belangrijk om je zwembad te voorzien van een goede PH waarde wanneer je baantjes wil gaan trekken. Of dat het zwembad is voorzien van de juiste chloortabletten. Ook je gewichten en apparaten dienen goed ingesteld te zijn zodat je lekker aan de slag kunt.

creatine

Creatine is een supplement dat door sporters wordt gebruikt maar wat doet het nu eigenlijk?

Wat doet creatine?

Tijdens het sporten gebruikt je lichaam energie. Om een spier te laten bewegen, heeft het lichaam een energiebron nodig, de stof ATP zorgt hiervoor. De hoeveelheid ATP in de spiercel is echter beperkt en moet op tijd worden aangevuld om een explosieve beweging vol te kunnen houden. Een gebrek hieraan verminderd de explosiviteit en kracht. Een lichaam kan ATP vrijmaken door creatinefosfaat af te breken. Als je lichaam over een grotere buffer van creatinefosfaat beschikt, zal je dus gemakkelijker en vaker een explosieve beweging uit kunnen voeren. Als je op een gegeven moment stopt met creatine neemt langzaam de hoeveelheid creatinefosfaat in de spieren af. Dit betekent dat je na een paar weken een kleinere hoeveelheid energie hebt voor explosieve bewegingen.

Creatine geeft de volgende effecten:

  • Meer kracht
  • Meer vetvrije massa
  • Betere sprintprestaties (anaërobe inspanning)
  • Mogelijk een positief effect op duurprestaties
  • Minder moeite met dagelijkse taken
  • Betere neurologische functie bij oudere en jongere mensen
  • Je hebt het gevoel dat je sterker bent en presteert beter

Verschillende soorten creatine

Er zijn tegenwoordig veel merken die verschillende soorten creatine op de markt brengen. Echter blijkt de meerwaarde van deze nieuwe (dure) soorten vaak onvoldoende aangetoond. Qua prijs-kwaliteit ben je vooralsnog het beste uit met de standaard creatine monohydraat.

Creatine monohydraat

Dit is de populairste en meest verkochte creatine. Het zorgt voor een vergroting van het spiercelvolume en de spierkracht.

Nadelen van creatine

Voor zover wij nu weten, heeft creatine geen directe negatieve effecten voor de leverfunctie, nierfunctie, bloeddruk en cholesterol. Een mogelijk nadeel van creatine is de gewichtstoename, wanneer je hier niet op zit te wachten. Ook is het niet illegaal en mag het in de winkel verkocht worden.

Gebruik van creatine

Het algemene advies is om 3-5 gram creatine te nemen per dag. Een grotere dosis is niet aan te raden, alle creatine de je extra neemt, wordt uitgescheiden via je urine.Het valt aan te raden om tijdens een creatinekuur extra water (0.5 tot 1.0 liter extra per dag) te drinken. Dit is belangrijk omdat creatine een vochtopnemer is die extra vocht naar je spieren trekt.

Op https://www.drogistwarenhuis.nl/drogistwaren?q=creatine kunt u de verschillende soorten creatineprodukten vergelijken en kiezen uit voordeligste aanbieder.

 

Op http://www.drogistwarenhuis.nl/ hebben we een compleet aanbod drogist producten uit de Nederlandse drogisterij. Drogistwarenhuis.nl bestaat bovendien uit een team van drogist specialisten. Wij verzamelen alle drogistartikelen van de Nederlandse drogisterij. Zo vind je bij ons altijd het meest uitgebreide aanbod cosmetica, gezondheid, huishoudelijke en verzorgings -artikelen en kun je altijd kiezen uit de voordeligste aanbieder. Kortom; De ideale online drogist waar je alle artikelen kan vergelijken met andere aanbieder.

 

squat

Dikke kont of billen, tips om strakkere billen te krijgen

Als jij je ergert aan je achterwerk
Wie veel naar de tv kijkt is er allang achter – Dikke billen; een stevig achterwerk is allang niets meer om je voor te schamen. Veel zangeressen die je in beeld ziet op muziekzenders hebben een stevig achterwerk waar ze behoorlijk trots op zijn. Het verschil tussen jouw billen en die van een dergelijke zangeres is echter al snel pijnlijk duidelijk. Daar waar de billen van de meeste Nederlandse vrouwen voorzien zijn van vet en putjes hebben de dames in videoclips een mooi strak achterwerk. Als jij dat ook wil hebben wij goede tips. Reken af met je dikke kont of billen; tips om strakkere billen te krijgen.

Neem eens wat vaker de trap
Het is een ingesleten gewoonte; heb je de keuze voor de lift, dan laat je de trap links liggen. Toch is het verstandig om wat vaker de trap te nemen. Je gebruikt namelijk je bilspieren op dit moment. En nog intensief ook. Niet alleen werk je dus met een paar etages traplopen per dag aan je conditie; ook je billen worden er een stuk mooier op.

Met samengeknepen billen
Je billen samenspannen kan je op een dag behoorlijk vaak doen. In dat geval span je gedurende 30 seconden je bilspieren aan. Daarna ontspan je de bilspieren weer. Deze oefening kan je doen wanneer jij er maar aan denkt. Het is de beste methode om er gelijk beter uit te zien en te werken aan een langer blijvend resultaat. Daarnaast is het één van de beste adviezen bij een dikke kont of billen en tips om strakkere billen te krijgen.

Squats voor de tv
Kijk je tv, kies er dan eens voor om niet op de bank te blijven hangen. Ga voor de tv staan en zet je voeten op schouderbreedte uit elkaar. Wanneer je in deze houding staat ga je door je hurken. Je hoeft er niet voor naar de sportschool toe te gaan; je kan deze oefening prima thuis doen. Je spant je bilspieren op dat moment extra aan waardoor je traint aan een strakker achterwerk. Wil jij een beetje extra kracht toevoegen aan deze training, dan kan je ervoor kiezen om kettlebells te gebruiken. Zo wordt tv kijken een enerverende bezigheid waar je een mooi strak onderstel van krijgt. Het is verstandiger dan op de bank hangen met een zak chips.

Ga fietsen voor strakkere billen
Toegeven, de eerste keren is het even wennen en afzien. Het is echter aan te raden om de auto voor de korte stukjes te laten staan. Een paar keer per dag fietsen doet wonderen voor je billen. Je traint alle spieren in je lijf, dus ook je bilspieren. Verder is fietsen goed voor je conditie. Je zal er versteld van staan welke activiteiten je allemaal op de fiets kan ondernemen. Fietsen maakt uiteraard deel uit van een gezond leefpatroon. Gezond eten is heel belangrijk wanneer je stevige billen wil krijgen. Voldoende vitaminen en mineralen zullen ervoor zorgen dat je vet op je billen zal verminderen en spiergroei zal toenemen. Cellulitis bestrijd je eveneens met een gezonde lifestyle, lees hier meer over op fit-gezond.com.

 

thuis sporten tips

Tips om thuis te sporten

Thuis sporten heeft vele voordelen. Je hoeft namelijk niet naar de sportschool en kunt sporten op elk tijdstip. Je bent lekker alleen en hebt geen last van andere sporters die je aankijken terwijl jij je uitslooft. Zet je favoriete nummer erop en het uurtje sporten is zo weer voorbij. Wij geven een aantal tips om thuissporten nog leuker te maken.

Hang een televisie in de sportkamer

Niks is heerlijker dan sporten en tegelijkertijd je favoriete serie terugkijken. Vooral bij het steppen of spinnen op een hometrainer is dit erg handig. Het kan ook een goede stok achter de deur zijn om de sportkamer op te zoeken. Zo zou je met jezelf de afspraak kunnen maken dat je alleen je favoriete serie mag kijken tijdens het sporten.

Loop niet te lang door met een pijntje

Een pijntje kan erg vervelend zijn. Je bent heerlijk aan het spinnen en voelt ineens een pijnscheut door je bovenbeen heen gaan. Ach klein pijntje denk je, dat is zo weer over. Een paar dagen later merk je dat je er nog steeds last van hebt tijdens je dagelijkse werkzaamheden. Dit is een duidelijk signaal dat er iets niet goed is. Kies er op dit moment voor om een afspraak te maken met de Fysiotherapeut.

Zorg voor een goede geluidsinstallatie

Muziek is een heerlijke drijfveer om toch nog even die laatste vijf minuten voluit te gaan. De muziek moet echter wel op je overkomen, een goede geluidsinstallatie helpt je hiermee. Een goede surround set is tegenwoordig niet heel erg duur meer. Vaak heb je voor € 100 al een leuk setje. De voorkeur gaat uit naar surround, omdat je zo overal in de kamer een geweldig geluid hebt. Bij een box komt het geluid maar van één kant, hierdoor klinkt het een stuk onnatuurlijker.

sportschool amsterdam zuid

Vind een goede en betaalbare sportschool Amsterdam Zuid!

Op zoek naar een sportschool Amsterdam Zuid? Er zijn verschillende opties in deze regio waar je een abonnement kunt afsluiten. Wanneer je in Amsterdam Zuid of omstreken woont en je op zoek bent naar een goede sportschool heb je meerdere opties waar je uit kunt kiezen. Je kunt dus kijken naar de kwaliteiten die jij belangrijk vindt in een sportschool voordat je een definitieve keuze maakt. Wat bieden de verschillende sportscholen in Amsterdam Zuid en hoeveel betaal je voor een abonnement? Op basis hiervan kies je een goede sportschool Amsterdam Zuid.

Sportschool Amsterdam-Zuid: de opties

De keus is ruim wanneer je een sportschool Amsterdam Zuid zoekt. Ten eerste kun je kiezen uit een selectie van kleinere sportscholen, maar ook uit vestigingen van grotere ketens. Zo kun je in Amsterdam Zuid sporten bij Basic Fit en Fit For Free, twee bekende sportscholen die vestigingen door heel Nederland hebben. Het voordeel van deze sportscholen is dat je ook bij deze andere vestigingen terecht kunt met jouw abonnement. Het voordeel van een kleinere sportschool is vaak dat er meer ruimte is voor persoonlijke aandacht, en in sommige gevallen is het er ook rustiger dan bij de grotere ketens.

Wat bieden de sportscholen in deze regio?

Voor je een keus maakt voor een sportschool in Amsterdam Zuid is het niet geheel onbelangrijk om te kijken naar de verschillende faciliteiten die de sportscholen in de regio bieden. Vind je het bijvoorbeeld prettig dat er veel groepslessen zijn of dat er juist veel ruimte is voor persoonlijke begeleiding? Kies dan voor een sportschool Amsterdam Zuid waarbij de focus hierop ligt. Sommige sportscholen in deze regio bieden extra faciliteiten zoals een kinderopvang, wat handig kan zijn wanneer je kinderen hebt. Andere sportscholen hebben een sauna, bieden massages aan en hebben fysiotherapie.

Betaalbare sportschool Amsterdam Zuid

Voor iedereen is de sportbeleving anders. De een vindt het belangrijk wanneer er veel diversiteit in apparaten is, en de ander hecht juist meer waarde aan rust en andere faciliteiten. Waar de meeste sporters het wel over eens zijn is de prijs. Wanneer je opzoek bent naar een sportschool Amsterdam Zuid kijk je dus ook goed naar de prijzen van een maandabonnement. Vaak zijn er speciale acties waardoor je een betaalbaar abonnement kunt aanschaffen. In het abonnement staat hoevaak en op welke tijden je kunt sporten, van welke faciliteiten je gebruik kunt maken en meer.

Ultieme sportbeleving in de regio

Je let dus op de prijs, maar op de verschillende faciliteiten die een sportschool Amsterdam Zuid kan bieden. Vaak kun je bij deze sportscholen terecht voor een proefperiode, zodat je op basis hiervan kunt beslissen bij welke sportschool Amsterdam Zuid je een abonnement wilt afsluiten. Tijdens het sporten kun je met een personal trainer de juiste stappen nemen om een doel te behalen, zoals afvallen of juist op een bepaald gewicht blijven. Iedere sportschool Amsterdam Zuid willen jouw helpen en zo goed mogelijk begeleiden. Het hangt dus af van je eigen voorkeur welke sportschool je uiteindelijk zal kiezen.

Voor meer informatie over sporten in Amsterdam Zuid kijk je op https://gustavgym.nl/

thuis sporten gear

Thuis sporten: veel voordelen en altijd handig

Sporten is iets waar iedereen profijt van heeft. Regelmatig sporten zorgt ervoor dat je lichaam in vorm blijft. Je conditie blijft op peil, je hart gezond en daarnaast zorgt sport ervoor dat je er goed uitziet. Met goede voeding en sport word je gespierder, slanker en zit je beter in je vel. Echter is het zo dat men vaak weinig tijd heeft om te sporten. Na een lange dag werken moet er nog gegeten worden en mensen hebben weinig zin om daarna nog te sporten. Thuis sporten is dan een ideale optie. Thuis kun je vrijwel alles doen wat je ook in de sportschool kan doen. Het vereist natuurlijk wel wat creativiteit!

Gear van Nikko Sports

Bij Nikko Sports tref je verschillende artikelen waar je thuis mee aan de slag kunt. Denk aan een handig matje voor buikspieroefeningen bijvoorbeeld. Hou je ervan om af en toe even helemaal los te gaan? Dan kun je ook gaan voor een van de mooie bokszakken van Nikko. Een bokszak kun je, mits je er ruimte voor hebt, gemakkelijk ophangen aan het plafond. Zorg wel dat je een stevige balk in het plafond hebt. Vervolgens kun je met bokshandschoenen van Nikko heerlijk losgaan! En het fijne is: met (kick)boksen train je veel spiergroepen. Je schouders worden er sterk van, je buikspieren dankzij je houding en ook zeker je triceps. Daarnaast is het natuurlijk erg goed voor je conditie.

Sportvoeding van Nikko Sports

Zoals gezegd is een goed voedingspatroon erg belangrijk voor een gezond gestel. Sport je veel thuis? Dan kan het zeker helpen om wat extra supplementen te nemen. Zo kunnen proteïne drankjes helpen bij spierherstel. Wil je sneller afvallen? Dan heeft Nikko altijd effectieve en goed geteste ‘fatburners’ in stock.

Sportkleding van Nikko Sports

Of je nu traint in een sportschool, buiten of thuis: zweten zal je! Het is daarom altijd fijn om je workout te kunnen verrichten in daarvoor bedoelde sportkleding. Bij Nikko zit je dan goed. Bij Nikko heb je keuze uit verschillende soorten sportbroekjes bijvoorbeeld. Ook shirts om in te sporten tref je bij Nikko. Het fijne van de sportkleding van Nikko Sports is dat alles soepel zit. Zo kun je vrijuit sporten. Daarnaast ventileert de kleding goed. Dat zorgt ervoor dat je minder zweterig wordt!

Klinkt dit allemaal interessant? Hou je van thuis sporten en kun je hier nog wel wat spullen bij gebruiken? Klik dan op de volgende link!

afvallen samen

Welke manieren zijn er om af te vallen?

Ben je van plan om binnenkort te gaan afvallen in Roosendaal? Dat kan natuurlijk. Er zijn vele manieren om op gewicht te komen. Alleen welke past het beste bij jou? In dit artikel worden een aantal manieren besproken om af te vallen.

De uitdaging alleen aangaan

Het is natuurlijk altijd mogelijk om de uitdaging om te gaan afvallen helemaal alleen aan te gaan. Dan is het belangrijk om goed bij te houden hoeveel je eet en misschien nog wel belangrijker wat je eet. Dan krijg je een goed beeld van het eetpatroon, vervolgens is het belangrijk om goed te kijken of dit eetpatroon gezond is en of het eventueel veranderd moet worden. Als het eetpatroon eenmaal duidelijk is kan je gaan afvragen of het veranderen daarvan voldoende is of moet er daarnaast nog worden gesport? Vaak is de combinatie van sporten en een gezond eetpatroon het beste.

Aan de slag met een personal trainer

Ben je er achter gekomen dat je eetpatroon nog niet optimaal is, maar wil je dit nog niet al te veel veranderen. Dat kan natuurlijk ook, het komt vaak genoeg voor dat mensen enorm veel aan het sporten zijn zodat ze altijd lekker kunnen eten wat ze willen. Daarom gaan ze bijvoorbeeld aan de slag met een personal trainer bij een sportschool. Dan wordt gegarandeerd dat je heel intensief bezig bent en dus voldoende beweging hebt.

Hulp van een diëtist

Het kan natuurlijk ook andersom. Ben je niet zo een grote fan van sporten, maar houd je juist van gezond eten? Dan kun je ook naar diëtist. Zij kunnen je helpen aan een gezond dieet. Wellicht kun je al afvallen door je eetpatroon compleet om te gaan gooien.

Specialisme helpt!

Het is altijd aan te raden om deze uitdaging niet alleen aan te gaan. Afvallen is niet altijd even gemakkelijk en soms heb je simpelweg gewoon iemand nodig die je steuntje in de rug geeft. Zowel tijdens het sporten als tijdens het volgen van het dieet is het soms gewoon erg zwaar. Als je bijvoorbeeld een zware werkdag hebt gehad is niet altijd gemakkelijk om jezelf te pushen verder te gaan.

hardlopen kleding

Welke sportkleren trek ik aan?

Maar wat trek je nou aan bij het sporten? Als je altijd naar de sportschool gaat, maakt het eigenlijk niet zoveel uit. Daar is de temperatuur altijd aangenaam. Maar als je af en toe hardloopt of lekker naar buiten gaat om te sporten kan het soms nogal lastig zijn om de goede outfit uit te kiezen. Je wilt het namelijk niet te warm krijgen, maar ook niet te koud. Wij geven je een aantal tips over welke sportkleren je aan moet trekken.

Wat trek ik aan?

Ben jij een echte hardloop guru? Hardlopen kan bijna in alle weersomstandigheden. Al kom je met regen toch wel wat moeilijker de deur uit. Tijdens het hardlopen krijg je het al heel snel warm, daarom is er een 5-gradenregel bedacht. Kleed je aan alsof het vijf graden warmer is. In het begin zal het nog wel een beetje koud zijn, maar hier kom je snel doorheen.

Op regenachtige dagen kun je een waterafstotende jas dragen en een warme legging. In de winter raden we je aan om thermokleding te dragen. In de zomer kun je het beste lichte kleding dragen met een dry-fit stof. Door deze stof zal je zweet snel verdampen. Wel zo prettig als het warm is.

Het belang van een sport bh

Vergeet ook nooit je sport bh als je gaat sporten. Een sport bh is niet alleen veel comfortabeler, maar het beschermt je borsten ook nog eens. Als je bijvoorbeeld gaat hardlopen met een normale bh, stuitert je boezem alle kanten op. Dit is niet alleen heel vervelend, maar het is ook helemaal niet goed voor je. Het gestuiter zorgt namelijk voor een grote druk op het borstweefsel wat kan leiden tot beschadiging. Dus doe altijd een sport bh aan,  je wilt natuurlijk geen hangende borsten.

Onderhoud van sportkleren

Hoe leuk sporten ook is, het wassen van de sportkleren is toch iets minder leuk. Vaak blijft er nog een vieze zweetgeur in hangen en dit is natuurlijk niet prettig. Hoe voorkom je dit nou? Het is verstandig om je kleren direct na het sporten uit te wassen in plaats van ze in de wasmand te gooien. Gebruik geen wasverzachter. Hoe lekker dit ook ruikt, het kan de ademende structuur van je sportkleren namelijk aanpassen. Nog een tip: doe je kleren niet in de droger, laat ze buiten aan de waslijn drogen. Zo gaan je sportkleren super lang mee!

thuis sporten fitness

Uw lichaam

Tegenwoordig staat er meer druk op een gezond leven. De reclames over gezonder leven zijn overal en we worden steeds meer gestimuleerd om een beter leven te leiden. Het aantal vegetariërs en veganisten groeit in Nederland en over de rest van de wereld. Het is soms zo erg dat we ons een beetje schuldig kunnen gaan voelen als we niet meedoen aan de fit-trends of zonder shirt rondlopen aan het zwembad of strand op vakantie in Zuid-Spanje. Veel mannen willen dan ook graag meer sporten en dat wordt vaak leuker met eigen sportapparaten in uw eigen sportkamer. Over fit leven staan tips op sites zoals bijvoorbeeld www.mannenaanrader.nl en www.mannencenter.nl en ook over bijvoorbeeld gezonder ontbijten.

Sporthal in uw huis

Om beter bij te blijven met de gezonde rest van de wereld en u wat meer zelfvertrouwen te geven over uw eigen lichaam kunt u besluiten om de sportschool naar uzelf te brengen. Een eigen gym of gewoon wat apparaten ergens in de garage of schuur. Dan hebt u altijd de apparaten bij de hand en kunt u ieder moment van de dag sporten, al is het maar even.

Voordelen aan sporten thuis

Er zijn vele voordelen aan sporten thuis. Het apparaat staat er altijd en u bent dus niet gebonden aan openings- en sluitingstijden van de plaatselijke sportscholen. De aanwezigheid zal u eerder schuldig laten voelen over het nalaten van het sporten, want u wordt er de hele tijd mee geconfronteerd. Verder heeft u nooit het excuus dat u geen tijd hebt om helemaal naar de sportschool te gaan, want die is altijd dichtbij. Het heeft misschien ook wel als voordeel dat u andere mensen in huis ook stimuleert om meer te gaan bewegen en sporten en zo heeft u ook nog eens het beste voor met uw gezin of huisgenoten.

gezonder eten

Meer bewegen

Meer bewegen is een van de belangrijkste dingen aan gezonder leven leiden. Er staan heel veel tips online over hoe u gezonder en beter kunt leven. Voorbeelden van sites waarop veel tips en tricks te vinden zijn, zijn  www.vrouwenaanrader.nl en www.altijdvrouwen.nl . Vaak verzinnen we veel excuusjes om gezonder leven uit te stellen, maar diep van binnen weten we dat er geen redenen zijn om nog langer te wachten. We voelen allemaal wel aan als we in de spiegel kijken dat we ons gelukkiger en beter zullen voelen als we meer bewegen en meer sporten.

Beter eten

Beter eten is ook een belangrijke factor die helpt bij het leiden van een gezonder leven. Het is vaak al een grote stap om bewuster te letten op wat en hoeveel u eet. Het is namelijk een slechte zaak als u zomaar wat uit de kast pakt wanneer u er zin in hebt. Probeer bewust te worden van hoeveel u eet en hoe gezond het eten is waar u naar grijpt. Probeer ook alternatieven aan te pakken als u zin hebt in een snack of probeer de snack over te slaan. Groenten kunnen namelijk ook een goed tussendoortje zijn in plaats van een reep van chocolade of een zak met chips van paprika smaak. Het is niet zo moeilijk als u maar een beetje probeert stil te staan bij wat u allemaal eet en hoeveel, dus begin daarmee en kijk hoe het gaat, u kunt daarna altijd op dieet.

Mensen in uw omgeving

Vaak is het moeilijk om de eerste stappen te zetten naar een gezond leven. Daarom is een goede tip om iemand te zoeken die met u meedoet. Een huisgenoot, uw moeder of uw beste vriend of vriendin is prima om mee te beginnen. Dan motiveert men elkaar en dan weet u dat u op zware dagen het niet alleen hoeft te doorstaan.


Post navigation