thuis sporten tips

Tips om thuis te sporten

Thuis sporten heeft vele voordelen. Je hoeft namelijk niet naar de sportschool en kunt sporten op elk tijdstip. Je bent lekker alleen en hebt geen last van andere sporters die je aankijken terwijl jij je uitslooft. Zet je favoriete nummer erop en het uurtje sporten is zo weer voorbij. Wij geven een aantal tips om thuissporten nog leuker te maken.

Hang een televisie in de sportkamer

Niks is heerlijker dan sporten en tegelijkertijd je favoriete serie terugkijken. Vooral bij het steppen of spinnen op een hometrainer is dit erg handig. Het kan ook een goede stok achter de deur zijn om de sportkamer op te zoeken. Zo zou je met jezelf de afspraak kunnen maken dat je alleen je favoriete serie mag kijken tijdens het sporten.

Loop niet te lang door met een pijntje

Een pijntje kan erg vervelend zijn. Je bent heerlijk aan het spinnen en voelt ineens een pijnscheut door je bovenbeen heen gaan. Ach klein pijntje denk je, dat is zo weer over. Een paar dagen later merk je dat je er nog steeds last van hebt tijdens je dagelijkse werkzaamheden. Dit is een duidelijk signaal dat er iets niet goed is. Kies er op dit moment voor om een afspraak te maken met de Fysiotherapeut.

Zorg voor een goede geluidsinstallatie

Muziek is een heerlijke drijfveer om toch nog even die laatste vijf minuten voluit te gaan. De muziek moet echter wel op je overkomen, een goede geluidsinstallatie helpt je hiermee. Een goede surround set is tegenwoordig niet heel erg duur meer. Vaak heb je voor € 100 al een leuk setje. De voorkeur gaat uit naar surround, omdat je zo overal in de kamer een geweldig geluid hebt. Bij een box komt het geluid maar van één kant, hierdoor klinkt het een stuk onnatuurlijker.

sportschool amsterdam zuid

Vind een goede en betaalbare sportschool Amsterdam Zuid!

Op zoek naar een sportschool Amsterdam Zuid? Er zijn verschillende opties in deze regio waar je een abonnement kunt afsluiten. Wanneer je in Amsterdam Zuid of omstreken woont en je op zoek bent naar een goede sportschool heb je meerdere opties waar je uit kunt kiezen. Je kunt dus kijken naar de kwaliteiten die jij belangrijk vindt in een sportschool voordat je een definitieve keuze maakt. Wat bieden de verschillende sportscholen in Amsterdam Zuid en hoeveel betaal je voor een abonnement? Op basis hiervan kies je een goede sportschool Amsterdam Zuid.

Sportschool Amsterdam-Zuid: de opties

De keus is ruim wanneer je een sportschool Amsterdam Zuid zoekt. Ten eerste kun je kiezen uit een selectie van kleinere sportscholen, maar ook uit vestigingen van grotere ketens. Zo kun je in Amsterdam Zuid sporten bij Basic Fit en Fit For Free, twee bekende sportscholen die vestigingen door heel Nederland hebben. Het voordeel van deze sportscholen is dat je ook bij deze andere vestigingen terecht kunt met jouw abonnement. Het voordeel van een kleinere sportschool is vaak dat er meer ruimte is voor persoonlijke aandacht, en in sommige gevallen is het er ook rustiger dan bij de grotere ketens.

Wat bieden de sportscholen in deze regio?

Voor je een keus maakt voor een sportschool in Amsterdam Zuid is het niet geheel onbelangrijk om te kijken naar de verschillende faciliteiten die de sportscholen in de regio bieden. Vind je het bijvoorbeeld prettig dat er veel groepslessen zijn of dat er juist veel ruimte is voor persoonlijke begeleiding? Kies dan voor een sportschool Amsterdam Zuid waarbij de focus hierop ligt. Sommige sportscholen in deze regio bieden extra faciliteiten zoals een kinderopvang, wat handig kan zijn wanneer je kinderen hebt. Andere sportscholen hebben een sauna, bieden massages aan en hebben fysiotherapie.

Betaalbare sportschool Amsterdam Zuid

Voor iedereen is de sportbeleving anders. De een vindt het belangrijk wanneer er veel diversiteit in apparaten is, en de ander hecht juist meer waarde aan rust en andere faciliteiten. Waar de meeste sporters het wel over eens zijn is de prijs. Wanneer je opzoek bent naar een sportschool Amsterdam Zuid kijk je dus ook goed naar de prijzen van een maandabonnement. Vaak zijn er speciale acties waardoor je een betaalbaar abonnement kunt aanschaffen. In het abonnement staat hoevaak en op welke tijden je kunt sporten, van welke faciliteiten je gebruik kunt maken en meer.

Ultieme sportbeleving in de regio

Je let dus op de prijs, maar op de verschillende faciliteiten die een sportschool Amsterdam Zuid kan bieden. Vaak kun je bij deze sportscholen terecht voor een proefperiode, zodat je op basis hiervan kunt beslissen bij welke sportschool Amsterdam Zuid je een abonnement wilt afsluiten. Tijdens het sporten kun je met een personal trainer de juiste stappen nemen om een doel te behalen, zoals afvallen of juist op een bepaald gewicht blijven. Iedere sportschool Amsterdam Zuid willen jouw helpen en zo goed mogelijk begeleiden. Het hangt dus af van je eigen voorkeur welke sportschool je uiteindelijk zal kiezen.

Voor meer informatie over sporten in Amsterdam Zuid kijk je op https://gustavgym.nl/

thuis sporten gear

Thuis sporten: veel voordelen en altijd handig

Sporten is iets waar iedereen profijt van heeft. Regelmatig sporten zorgt ervoor dat je lichaam in vorm blijft. Je conditie blijft op peil, je hart gezond en daarnaast zorgt sport ervoor dat je er goed uitziet. Met goede voeding en sport word je gespierder, slanker en zit je beter in je vel. Echter is het zo dat men vaak weinig tijd heeft om te sporten. Na een lange dag werken moet er nog gegeten worden en mensen hebben weinig zin om daarna nog te sporten. Thuis sporten is dan een ideale optie. Thuis kun je vrijwel alles doen wat je ook in de sportschool kan doen. Het vereist natuurlijk wel wat creativiteit!

Gear van Nikko Sports

Bij Nikko Sports tref je verschillende artikelen waar je thuis mee aan de slag kunt. Denk aan een handig matje voor buikspieroefeningen bijvoorbeeld. Hou je ervan om af en toe even helemaal los te gaan? Dan kun je ook gaan voor een van de mooie bokszakken van Nikko. Een bokszak kun je, mits je er ruimte voor hebt, gemakkelijk ophangen aan het plafond. Zorg wel dat je een stevige balk in het plafond hebt. Vervolgens kun je met bokshandschoenen van Nikko heerlijk losgaan! En het fijne is: met (kick)boksen train je veel spiergroepen. Je schouders worden er sterk van, je buikspieren dankzij je houding en ook zeker je triceps. Daarnaast is het natuurlijk erg goed voor je conditie.

Sportvoeding van Nikko Sports

Zoals gezegd is een goed voedingspatroon erg belangrijk voor een gezond gestel. Sport je veel thuis? Dan kan het zeker helpen om wat extra supplementen te nemen. Zo kunnen proteïne drankjes helpen bij spierherstel. Wil je sneller afvallen? Dan heeft Nikko altijd effectieve en goed geteste ‘fatburners’ in stock.

Sportkleding van Nikko Sports

Of je nu traint in een sportschool, buiten of thuis: zweten zal je! Het is daarom altijd fijn om je workout te kunnen verrichten in daarvoor bedoelde sportkleding. Bij Nikko zit je dan goed. Bij Nikko heb je keuze uit verschillende soorten sportbroekjes bijvoorbeeld. Ook shirts om in te sporten tref je bij Nikko. Het fijne van de sportkleding van Nikko Sports is dat alles soepel zit. Zo kun je vrijuit sporten. Daarnaast ventileert de kleding goed. Dat zorgt ervoor dat je minder zweterig wordt!

Klinkt dit allemaal interessant? Hou je van thuis sporten en kun je hier nog wel wat spullen bij gebruiken? Klik dan op de volgende link!

afvallen samen

Welke manieren zijn er om af te vallen?

Ben je van plan om binnenkort te gaan afvallen in Roosendaal? Dat kan natuurlijk. Er zijn vele manieren om op gewicht te komen. Alleen welke past het beste bij jou? In dit artikel worden een aantal manieren besproken om af te vallen.

De uitdaging alleen aangaan

Het is natuurlijk altijd mogelijk om de uitdaging om te gaan afvallen helemaal alleen aan te gaan. Dan is het belangrijk om goed bij te houden hoeveel je eet en misschien nog wel belangrijker wat je eet. Dan krijg je een goed beeld van het eetpatroon, vervolgens is het belangrijk om goed te kijken of dit eetpatroon gezond is en of het eventueel veranderd moet worden. Als het eetpatroon eenmaal duidelijk is kan je gaan afvragen of het veranderen daarvan voldoende is of moet er daarnaast nog worden gesport? Vaak is de combinatie van sporten en een gezond eetpatroon het beste.

Aan de slag met een personal trainer

Ben je er achter gekomen dat je eetpatroon nog niet optimaal is, maar wil je dit nog niet al te veel veranderen. Dat kan natuurlijk ook, het komt vaak genoeg voor dat mensen enorm veel aan het sporten zijn zodat ze altijd lekker kunnen eten wat ze willen. Daarom gaan ze bijvoorbeeld aan de slag met een personal trainer bij een sportschool. Dan wordt gegarandeerd dat je heel intensief bezig bent en dus voldoende beweging hebt.

Hulp van een diëtist

Het kan natuurlijk ook andersom. Ben je niet zo een grote fan van sporten, maar houd je juist van gezond eten? Dan kun je ook naar diëtist. Zij kunnen je helpen aan een gezond dieet. Wellicht kun je al afvallen door je eetpatroon compleet om te gaan gooien.

Specialisme helpt!

Het is altijd aan te raden om deze uitdaging niet alleen aan te gaan. Afvallen is niet altijd even gemakkelijk en soms heb je simpelweg gewoon iemand nodig die je steuntje in de rug geeft. Zowel tijdens het sporten als tijdens het volgen van het dieet is het soms gewoon erg zwaar. Als je bijvoorbeeld een zware werkdag hebt gehad is niet altijd gemakkelijk om jezelf te pushen verder te gaan.

hardlopen kleding

Welke sportkleren trek ik aan?

Maar wat trek je nou aan bij het sporten? Als je altijd naar de sportschool gaat, maakt het eigenlijk niet zoveel uit. Daar is de temperatuur altijd aangenaam. Maar als je af en toe hardloopt of lekker naar buiten gaat om te sporten kan het soms nogal lastig zijn om de goede outfit uit te kiezen. Je wilt het namelijk niet te warm krijgen, maar ook niet te koud. Wij geven je een aantal tips over welke sportkleren je aan moet trekken.

Wat trek ik aan?

Ben jij een echte hardloop guru? Hardlopen kan bijna in alle weersomstandigheden. Al kom je met regen toch wel wat moeilijker de deur uit. Tijdens het hardlopen krijg je het al heel snel warm, daarom is er een 5-gradenregel bedacht. Kleed je aan alsof het vijf graden warmer is. In het begin zal het nog wel een beetje koud zijn, maar hier kom je snel doorheen.

Op regenachtige dagen kun je een waterafstotende jas dragen en een warme legging. In de winter raden we je aan om thermokleding te dragen. In de zomer kun je het beste lichte kleding dragen met een dry-fit stof. Door deze stof zal je zweet snel verdampen. Wel zo prettig als het warm is.

Het belang van een sport bh

Vergeet ook nooit je sport bh als je gaat sporten. Een sport bh is niet alleen veel comfortabeler, maar het beschermt je borsten ook nog eens. Als je bijvoorbeeld gaat hardlopen met een normale bh, stuitert je boezem alle kanten op. Dit is niet alleen heel vervelend, maar het is ook helemaal niet goed voor je. Het gestuiter zorgt namelijk voor een grote druk op het borstweefsel wat kan leiden tot beschadiging. Dus doe altijd een sport bh aan,  je wilt natuurlijk geen hangende borsten.

Onderhoud van sportkleren

Hoe leuk sporten ook is, het wassen van de sportkleren is toch iets minder leuk. Vaak blijft er nog een vieze zweetgeur in hangen en dit is natuurlijk niet prettig. Hoe voorkom je dit nou? Het is verstandig om je kleren direct na het sporten uit te wassen in plaats van ze in de wasmand te gooien. Gebruik geen wasverzachter. Hoe lekker dit ook ruikt, het kan de ademende structuur van je sportkleren namelijk aanpassen. Nog een tip: doe je kleren niet in de droger, laat ze buiten aan de waslijn drogen. Zo gaan je sportkleren super lang mee!

thuis sporten fitness

Uw lichaam

Tegenwoordig staat er meer druk op een gezond leven. De reclames over gezonder leven zijn overal en we worden steeds meer gestimuleerd om een beter leven te leiden. Het aantal vegetariërs en veganisten groeit in Nederland en over de rest van de wereld. Het is soms zo erg dat we ons een beetje schuldig kunnen gaan voelen als we niet meedoen aan de fit-trends of zonder shirt rondlopen aan het zwembad of strand op vakantie in Zuid-Spanje. Veel mannen willen dan ook graag meer sporten en dat wordt vaak leuker met eigen sportapparaten in uw eigen sportkamer. Over fit leven staan tips op sites zoals bijvoorbeeld www.mannenaanrader.nl en www.mannencenter.nl en ook over bijvoorbeeld gezonder ontbijten.

Sporthal in uw huis

Om beter bij te blijven met de gezonde rest van de wereld en u wat meer zelfvertrouwen te geven over uw eigen lichaam kunt u besluiten om de sportschool naar uzelf te brengen. Een eigen gym of gewoon wat apparaten ergens in de garage of schuur. Dan hebt u altijd de apparaten bij de hand en kunt u ieder moment van de dag sporten, al is het maar even.

Voordelen aan sporten thuis

Er zijn vele voordelen aan sporten thuis. Het apparaat staat er altijd en u bent dus niet gebonden aan openings- en sluitingstijden van de plaatselijke sportscholen. De aanwezigheid zal u eerder schuldig laten voelen over het nalaten van het sporten, want u wordt er de hele tijd mee geconfronteerd. Verder heeft u nooit het excuus dat u geen tijd hebt om helemaal naar de sportschool te gaan, want die is altijd dichtbij. Het heeft misschien ook wel als voordeel dat u andere mensen in huis ook stimuleert om meer te gaan bewegen en sporten en zo heeft u ook nog eens het beste voor met uw gezin of huisgenoten.

gezonder eten

Meer bewegen

Meer bewegen is een van de belangrijkste dingen aan gezonder leven leiden. Er staan heel veel tips online over hoe u gezonder en beter kunt leven. Voorbeelden van sites waarop veel tips en tricks te vinden zijn, zijn  www.vrouwenaanrader.nl en www.altijdvrouwen.nl . Vaak verzinnen we veel excuusjes om gezonder leven uit te stellen, maar diep van binnen weten we dat er geen redenen zijn om nog langer te wachten. We voelen allemaal wel aan als we in de spiegel kijken dat we ons gelukkiger en beter zullen voelen als we meer bewegen en meer sporten.

Beter eten

Beter eten is ook een belangrijke factor die helpt bij het leiden van een gezonder leven. Het is vaak al een grote stap om bewuster te letten op wat en hoeveel u eet. Het is namelijk een slechte zaak als u zomaar wat uit de kast pakt wanneer u er zin in hebt. Probeer bewust te worden van hoeveel u eet en hoe gezond het eten is waar u naar grijpt. Probeer ook alternatieven aan te pakken als u zin hebt in een snack of probeer de snack over te slaan. Groenten kunnen namelijk ook een goed tussendoortje zijn in plaats van een reep van chocolade of een zak met chips van paprika smaak. Het is niet zo moeilijk als u maar een beetje probeert stil te staan bij wat u allemaal eet en hoeveel, dus begin daarmee en kijk hoe het gaat, u kunt daarna altijd op dieet.

Mensen in uw omgeving

Vaak is het moeilijk om de eerste stappen te zetten naar een gezond leven. Daarom is een goede tip om iemand te zoeken die met u meedoet. Een huisgenoot, uw moeder of uw beste vriend of vriendin is prima om mee te beginnen. Dan motiveert men elkaar en dan weet u dat u op zware dagen het niet alleen hoeft te doorstaan.

Gebruik een vaccuüm-cup voor cellulitis zoals professionals: 3 dingen die je moet weten

Je kunt proberen een dieet vol met anti-cellulitis te eten en cellulitis bestrijdende oefeningen in je training op te nemen (lees dit als je jezelf ooit hebt gevraagd “Kan lichaamsbeweging de verschijning van cellulitis verbeteren?”), maar als je nog steeds op zoek bent naar een kleine stimulans om hardnekkige gebieden glad te strijken, is er een nieuw geheim wapen waarover je moet weten. Zeg hallo tegen de vacuüm-cup voor cellulitis. Ter informatie: de resultaten zijn indrukwekkend.

 

Onder alle kleine veranderingen in levensstijl die je kunt maken als het gaat om het verwijderen van cellulitis, zijn vacuüm-cups misschien degene die je nog niet hebt geprobeerd. Maar toch kunnen deze slimme gereedschappen een van de eenvoudigste dingen zijn die je kunt gebruiken om de sinaasappelhuid glad te strijken.

 

Vacuüm-cups voor cellulitis werken door de bloedsomloop te stimuleren en het detoxificatie proces te stimuleren – een techniek die lijkt op droog borstelen, maar dan op een dieper niveau. Als de cups over het lichaam glijden, zuigen ze de huid in een vacuüm, activeren ze de bloedsomloop en breken ze vetafzettingen af die huidkuiltjes kunnen veroorzaken.

 

Heb ik jouw aandacht gekregen? Dat dacht ik al. Lees verder voor drie feiten over de machtige vacuüm-cup voor cellulitis die je moet kennen voordat je het uitprobeert….

 

VACUÜM-CUP VOOR CELLULITIS:

3 DINGEN DIE JE MOET WETEN

 

 

  1. Ze geven je geen blauwe plekken

 

Een vacuüm-cup voor cellulitis werkt met dezelfde circulatie-stimulerende principes als traditionele cupping therapieën, maar ze zijn veel vriendelijker. Je hebt waarschijnlijk de foto’s gezien van beroemdheden zoals Jennifer Aniston en Gwyneth Paltrow met rood-ruwe kneuzingen na de cupping, maar wees gerust dat dit niet zal gebeuren met siliconen vacuüm-cups. Dit is omdat er geen warmte betrokken is, en de bekers zijn constant in beweging, in plaats van op één plaats stil te staan.

  1. Ze zijn gemakkelijk te gebruiken – en super betaalbaar

 

Het klinkt misschien wetenschappelijk, maar cellulitis vacuüm-cups zijn eigenlijk gewoon gegoten siliconen cups die direct op de huid worden aangebracht. Denk aan hen als een zachtere, eenvoudige variant op de glasontwerpen die bij traditionele cupping-therapieën worden gebruikt. Plaats je cup over het gebied van cellulitis, knijp zachtjes rond de basis om een vacuüm te creëren, en beweeg het in vegende, cirkelvormige bewegingen voor een paar minuten per dag.

 

  1. Ze doen geen wonderen

 

Hoewel je een gladdere huid kunt verwachten na ongeveer 3 weken van het gebruik van een vacuüm-cup voor cellulitis, verwacht geen wonderen van de ene dag op de andere. Bovendien, terwijl we allemaal zijn voor het genieten van een beetje zelfzorg en geloven dat alles wat je zelfvertrouwen versterkt een geweldig ding is – en als het gebruik van een vacuüm-cup voor cellulitis het naar het strand gaan net wat makkelijker maakt – is het belangrijk om te onthouden dat niemand een perfect gladde, cellulitisvrije huid heeft.

 

elektrische fiets sporten

Thuis sporten met een elektrische fiets

Wij wonen vrij mooi hier in de polder. Ergens in Zeeland. Best wel ver van enige stad verwijderd. Ik moet van de dokter meer gaan bewegen maar ik heb daar niet echt mogelijkheden toe. Tenminste, de traditionele mogelijkheden zoals bijv. een sportschool. Die heb je hier gewoon niet, althans niet in een straal van 50 KM en dat vind ik echt te ver.

Dus ik zat te denken waarom niet nabij ons huis fietsen. En dan specifiek een e-bike. Dat leek me wel wat. Fietsenwinkels hebben we hier ook niet echt dus dat is ook wel een dingetje. Maar ik ging kijken op het internet of ze daar misschien fietsen webwinkels die hier kunnen leveren. Ik kwam al snel uit bij een winkel met de naam fast furious.

-> elektrische fietsen goedkoop fastFuriousscooters.NL

Ze hebben daar verschillende modellen waar men uit kan kiezen. Bijv. een fiets specifiek voor dames, voor heren een driewieler of een transport fiets of een fiets speciaal voor de stad. Nou het laatste dat ik nodig heb hier is een stadsfiets. Transport is ook niet ons doel. Een dames fiets lijkt mij de beste optie dan heeft mijn vrouw er ook nog wat aan en voor mij maakt niets uit dat ik op een vrouwen fiets zou fietsen kan mij het rotten.

-> elektrische fiets dames fastfuriousscooters.nl

Wij kozen specifiek de De M8e elektrische fiets van Sparta. Niet de voetbalclub Sparta het fietsen merk. Maar ik denk dat alle Nederlanders wel bekend zijn met fietsen merk Sparta. En dit merk geniet een goede reputatie in ons land wat betreft de kwaliteit van fietsen. Is toch wel een beetje de KLM van de fietsen merken. Echt een top merk. Deze fiets dus een e-bike die bevalt ons ook meer dan uitstekend moet ik je zeggen. Zeker een goede aankoop en ik fiets erg graag mee hier in de polder.

chlorella poeder

Het maximale halen uit thuis te sporten met de juiste voeding

Wie thuis gaat sporten behaalt verschillende voordelen, zoals de tijdswinst, trainen in alle rust zonder dat andere mensen meekijken en het is goedkoper. Dat is allemaal heel leuk en aardig, maar je wilt natuurlijk alsnog het maximale resultaat behalen. Veel mensen onderschatten de kracht van voeding tijdens het sporten. Zowel voor krachtsporters als voor duursporters is dit ontzettend belangrijk. Hieronder lees je veel handige informatie die relatief makkelijk te gebruiken is om je voeding op pijl te brengen.

Voedingstips op een rij

  • Doe je aan krachtsport? Dan weet je uiteraard dat je voldoende eiwitten moet consumeren. Zorg ervoor dat je het verschil kent tussen langzame en snelle eiwitten. Zo is het goed om ‘s avonds langzame eiwitten te nemen voor het slapen. Zo worden je spieren langer in de nacht gevoed en kunnen ze beter herstellen.
  • Kies voor producten met een hoog gehalte aan gezonde voedingsstoffen. Over het algemeen zijn voedingswaren die worden geclassificeerd als superfoods producten die relatief veel stoffen bevatten. Ook bepaalde poeders, zoals chlorella poeder hebben een zeer hoog gehalte aan voedingsstoffen.
  • Of je nou superfoods eet of andere producten, het is belangrijk om gevarieerd te eten. Het is ontzettend belangrijk voor je lichaam om allerlei verschillende soorten voedingsstoffen binnen te krijgen.
  • Sport je altijd lang of juist kort? Wie lang sport dient erop te letten dat de suikers worden aangevuld om op energie te blijven. Langer dan een uur bij huis sporten wordt gezien als lang sporten. De suikers kunnen bijvoorbeeld worden aangevuld door sportdranken te drinken.
  • Eet volgens de Schijf van Vijf, zodat je altijd van de belangrijkste onderdelen de juiste voeding binnenkrijgt.

Vervang ongezonde snacks voor gezonde snacks. Dit kan al een wereld van verschil maken en gezonde snacks kunnen ook ontzettend lekker zijn. Denk aan een verfrissende smoothie of een goede energiereep i.p.v. ongezonde koekjes en andere voeding.


Post navigation