Hoe maak je thuis sporten leuker voor jezelf?

Voor de een is het een uitlaatklep, voor de ander is het een verplichting waar je liever onderuit komt. Toch is sporten belangrijk voor zowel lichaam als geest. Bovendien hoef je voor sporten niet eens de deur uit. Met verschillende oefeningen is het ook mogelijk om vanuit huis te trainen. In deze blog geven we je X tips om het sporten vanuit huis leuker voor jezelf te maken.

1. Stel doelen met een personal trainer

Het is natuurlijk niet meteen nodig om al je sport vanuit huis te doen. Het sporten vanuit thuis is juist een mooie aanvulling op de dagen dat je buitenshuis traint. Zo wordt het sporten thuis een stuk leuker als je doelen voor jezelf hebt opgesteld. Als je eenmaal per week een training doet met een personal trainer, is het mooi om vanuit huis de oefeningen ook bij te houden. Zo is het niet alleen makkelijker om je doelen die je opgesteld hebt te behalen, maar is het ook leuker om te sporten als je ziet dat er progressie in het sporten zit. Als je merkt dat de samenwerking tussen jou en je personal trainer steeds beter loopt en je ook thuis resultaten begint te halen, kan je er zelfs voor kiezen om voortaan zelf een trainingsschema op te zetten. Zo bespaar je ook weer flink op de kosten van een personal trainer.

2. Schaf goede trainingsmaterialen aan

Het is natuurlijk een stuk leuker om te trainen met goede trainingsmaterialen. Je gaat immers niet een avond alleen maar opdrukken en sit ups doen. Er zijn verschillende materialen voor thuisgebruik die jouw training wat kunnen opleuken. Denk hierbij aan een deurtrainer, suspension trainer, roterende push-up standards, fitness matje en een verstelbare halterset. Door een mooie diversiteit aan materialen aan te schaffen voorkom je dat je in een sleur terecht komt en het na een tijdje begint te vervelen. Bovendien zijn de genoemde trainingsmaterialen niet duur in aanschaf. Je hoeft dus niet bang te zijn dat je allerlei dure apparaten in huis hebt die vervolgens niets doen dan stof happen.

3. Richt een aparte “fitness-room” in

Als jij thuis nog een mooie ruimte in huis over hebt, kan je er voor kiezen om hier een eigen fitnesszaal van te maken. Op deze manier ligt de drempel om even wat oefeningen te doen natuurlijk nog lager. Bovendien kan je jezelf in deze ruimte even lekker terugtrekken en doen waar je zelf zin in hebt. Je hoeft niet te wachten tot jouw gewichten eindelijk vrij zijn en je hoeft je bovendien geen zorgen te maken dat er mensen naar je zitten te kijken terwijl je een niet zo charmante oefening uitvoert.

Hopelijk weten deze 3 tips je net dat steuntje in de rug te geven, zodat je voortaan genoeg motivatie hebt om thuis lekker aan de slag te gaan met het sporten. Voortaan zit jij heel het jaar lekker in je vel!

Geen excuses om de sportschool over te slaan

Iedereen heeft het wel eens geen zin of tijd om te sporten. Het kan ook voorkomen dat je gewoon ergens last van hebt, waardoor het niet prettig is om te sporten. Om dit te voorkomen volgen er nu een aantal handige tips, want als je een keer overslaat is de kans groot dat je nog een keer overslaat. Voor je het weet sport je bijna niet meer en dat terwijl je er zo gemotiveerd aan begonnen bent!

Last van je voeten

Een veel voorkomend probleem is last van je voeten. Daarom is er belangrijk dat je dit zoveel mogelijk probeert te voorkomen. In eerste instantie is het dus belangrijk dat je goede sportschoenen aanschaft, die goed aansluiten op je voeten. Toch kun je in het begin last krijgen van blaren tijdens het inlopen van je sportschoenen. Je kunt dan bijvoorbeeld Scholl blarenpleisters gebruiken tijdens het sporten. Deze pleisters kunnen helpen de pijn te verzachten tijdens het bewegen. Ook voor andere problemen, zoals gevoelige plekken op je voet, eelt of kloven, kun je producten van Scholl gebruiken. Scholl activ sport is bijvoorbeeld speciaal ontwikkeld voor tijdens het sporten. Dit is een zacht inlegzooltje, die de gevoeligheid kan verminderen. Voor ieder voetprobleem is er een speciaal product te verkrijgen, dus last van je voet is geen excuus om niet te gaan sporten!

Geen tijd

Het lijkt soms alsof je niet weet waar je de tijd vandaan moet halen om naast je volle weekplanning ook nog eens te gaan sporten. Toch zijn er oplossingen voor te bedenken, zodat je toch kunt sporten. Je kunt bijvoorbeeld vaste dagen inplannen om te sporten en je sportkleding mee nemen naar je werk, zodat je direct vanuit je werk door kunt naar de sportschool. Dit scheelt weer een ritje heen en weer en dan kom je ook niet in de verleiding om op de bank te blijven zitten. Dit is gelijk een goede manier om het excuus ‘slecht weer’ niet te gebruiken. Je bent immers al onderweg naar huis dus je moet toch door die regenbui heen. Mocht je toch vanuit huis naar de sportschool, dan kun je het beste denken aan wat het je oplevert. Hoe heerlijk is het als je weer helemaal vol energie thuiskomt. Neem lekker een warme douche en je bent het slechte weer zo weer vergeten.

Spierpijn

Het kan natuurlijk voorkomen dat je erg veel last van spierpijn hebt na een work-out. Mocht je nou heel veel last hebben van spierpijn, dan is het natuurlijk verstandiger om nog een dagje rust te nemen. Je kunt je training dan bijvoorbeeld een dag opschuiven. Als je schema daardoor in de knoei komt, omdat je bijvoorbeeld om de dag sport, dan kun je eventueel gewoon wat rustiger aan doen. Gebruik bijvoorbeeld minder gewichten of doe een keertje cardio. 

Nog meer reden om te gaan

Ben je nog niet overtuigd? Er is nog een belangrijke reden om toch die ene work-out niet over te slaan. Wanneer je work-outs gaat overslaan, zal uiteraard je conditie ook achteruit gaan. Dit gaat sneller dan je misschien denkt en dat is nu net wat je niet wilt. Je hebt er immers hard voor gewerkt en het zou zonde zijn als al je harde werk voor niets in geweest.

Zorg goed voor jezelf en je spieren na krachtraining

Sporten is natuurlijk hartstikke goed voor je, maar zorg je wel goed genoeg voor je lichaam na het trainen? Het is belangrijk dat je weet dat je je lichaam ook iets aandoet. Zo lang je hier bewust van bent en hier goed mee omgaat is er niets aan de hand. Vooral bij zware krachttraining zijn er een aantal dingen waar je rekening mee moet houden om er voor te zorgen dat je het gewenste resultaat bereikt en goed voor je lichaam blijft zorgen.

Voeding

Indien je veel sport is het belangrijk dat je in eerste instantie goed oplet wat je eet. Je moet genoeg en de juiste voedingstoffen binnen krijgen voor een goede geestelijke gesteldheid en om onder- of overgewicht te voorkomen. Vooral tijdens het sporten heb je meer voedingsstoffen nodig door intensief verbruik ervan. Het is dus van belang om je te verdiepen in welke voeding aansluit bij jou manier van trainen en houdt daarbij rekening met wat je doel is. Wil je bijvoorbeeld afvallen of aankomen?

Spierpijn

Wees er bewust van dat spierpijn wordt veroorzaakt door intensieve krachttraining en het allemaal kleine scheurtjes zijn in je spieren. Je lichaam waarschuwt je als het ware dat je moet herstellen. Spierpijn kan soms dagen aanhouden en als je heel veel last hebt, is het niet verstandig om de volgende training op te pakken. Indien je spierpijn echt lang aanhoud, is dit een teken dat je of te zwaar traint of dat je lichaam niet genoeg eiwitten binnenkrijgt om te herstellen. Het is in ieder geval verstandig om iets rustiger aan te doen tijdens het trainen en minder gewichten te gebruiken. Ook moet je er voor zorgen dat je genoeg eiwitten binnen krijgt. Deze kun je uit dagelijkse voeding halen, zoals uit vlees, eieren en nog veel meer voedsel. Daarnaast is het aan te raden om bij zware krachttraining aanvullend eiwitshakes gebruiken.

Eiwitshakes

Eiwitten kun je vaak uit voeding halen, maar dit is niet altijd genoeg. Daarom zijn er speciale eiwitshakes te verkrijgen die je spieren helpen te herstellen. Er zijn verschillende soorten eiwitshakes van Muscle Concepts te verkrijgen voor verschillende situaties. Er zijn bijvoorbeeld varianten met toegevoegde vitamines, aminozuren of smaken, zoals perzik, banaan of chocola. Een andere variant, van de eiwitshakes van Muscle Concepts, heeft de toevoeging Spirulina. Er is voor iedereen dus een geschikte eiwitshake beschikbaar. Daarnaast wordt er ook een introductiepakket aangeboden voor als je net begint met eiwitshakes.

Eiwitshakes zorgen niet alleen voor het herstellen van de spieren na kracttraining, maar helpen ook bij de groei en instandhouding van spiermassa. Daarnaast stimuleert het ook de groei van je spieren. Niet alleen je spieren hebben baat bij het nemen van eiwitshakes. Ook je botten profiteren hier erg van. Eiwitten zijn namelijk nodig voor de samenstellen en instandhouding van sterke botten.

Kortom,  als je aan zware krachttraining doet, dien je goed te letten op de voedingstoffen die je nodig hebt en is het aan te raden om eiwitshakes te nemen om goed voor je spieren en botten te zorgen.

Fit blijven tijdens je zwangerschapsverlof

Tijdens een zwangerschap letten vrouwen extra goed op hun gezondheid. Gezonde voeding is dan ook van groot belang. Door voldoende groente en fruit te eten krijg je belangrijke vitamines binnen die je helpen je weerstand hoog te houden. Maar ook goed rusten en ontspanning is belangrijk voor jezelf en je kindje. Bij een gezonde levensstijl hoort ook beweging, maar hoe blijf je nou fit tijdens je zwangerschapsverlof?

Je levensstijl volhouden of langzaam veranderen

Wanneer je al voor je zwangerschap een fanatieke sporter was zal het makkelijker zijn om deze levensstijl tijdens je zwangerschap vol te blijven houden. Tijdens de eerste maanden zal je weinig verschil merken, maar het is belangrijk dat je niet je uiterste grenzen op zoekt. Luister goed naar je lichaam en doe rustiger aan wanneer je lichaam het aangeeft. Drink goed tijdens het sporten en neem voldoende pauzes tussendoor.

Als je voor de zwangerschap niet zo actief was en je je nu niet fit voelt is het verstandig om rustig aan te beginnen met bewegen. In plaats van de auto te pakken naar de supermarkt kun je ook op de fiets gaan of te voet gaan. Regelmatig korte periodes bewegen is fijner dan één lange periode. Tijdens een wandeling kun je goed nadenken over bijvoorbeeld de inrichting van de kinderkamer of ideeën voor je babyshower!

Oefeningen voor thuis

Maar ook zonder het huis uit te gaan kun je verschillende oefeningen doen om fit te blijven. Een aanrader is yoga. Er zijn talloze apps voor op je smartphone die uitleg geven over de fijnste yoga oefeningen. Het enige dat je nodig hebt is een fijn yoga matje en soepele sportkleding.

Tot slot kun je ook andere oefeningen uitvoeren. Vaak wordt de term BBB hiervoor gebruikt. Dit zijn oefeningen voor je buik, billen en benen. Denk hierbij aan oefeningen zoals planken, squats en lunges. Let erop dat je enkel je schuine buikspieren traint. Wanneer er een smalle gleuf ontstaat op de middenlijn van je buik (diastase) kun je beter stoppen met het trainen van je buikspieren.

Ik weet niet wat ik wil

De keuzevrijheid van mensen is in de laatste decennia bizar groot geworden. Vooral van mensen die in welvarende westerse landen wonen. Het begint al vroeg bij Nederlandse kinderen. Hoe vaak hoor je niet in een supermarkt dat aan een kind gevraagd wordt wat hij of zij wilt eten? Of ‘s ochtends thuis wat ze aan willen? Uit hoeveel social media kan een kind al kiezen? Welke vloggers te volgen? En zo gaat het maar door, een leven lang.

Misschien is er wel eens onderzoek gedaan is naar het aantal keuzes dat in een gemiddelde Nederlandse leven gemaakt moeten worden. Dat dat zijn er ongetwijfeld heel erg veel. Te veel als je onderzoeken leest die gaan over het maken van een goede keuze. Je besluitvaardigheid (lees keuzevaardigheid) is namelijk geen oneindig iets, als een soort bodemloos reservoir. Integendeel, er zijn maar een paar echte goede besluiten die je per dag kan nemen. Naarmate de dag vordert maken wij dan ook steeds dommere keuzes.  Eten wat de pot schaft en een keer per week om half acht Swiebertje kijken was misschien zo gek nog niet…

Het is dan ook geen wonder dat veel mensen zich op enig moment afvragen wat zij eigenlijk willen. Dat je je dat überhaupt kan afvragen is geweldig maar ook gecompliceerd. Een keuze maken lijkt zo makkelijk, maar goede keuzes maken moet je leren, vooral in de huidige tijd waar we het maken van goede keuzes juist zijn afgeleerd. Leren doe je door fouten te maken. En door te leren van fouten die anderen gemaakt hebben. Er zijn veel goede boeken die je helpen een keuzeproces in te gaan. Het maakt eigenlijk niet uit welke boek je kiest, kies er een: ‘De valstrik van het geluk’, ‘Spring!’, ‘Ontdek wat je echt wil’ of het nog steeds nuttige ‘Welke kleur heeft jouw parachute’. Doorloop de processen die je daarin aangereikt worden. Onderdeel daarvan is altijd praten met mensen die iets doen wat iets in je los maakt. Of lezen over dappere keuzes, een (auto) biografie van iemand die jouw bewondering heeft.

Als fit20 jouw interesse heeft gewekt, iets bij je in beweging zet, als je de keuze voor fit20 als carriėrestart of -stap overweegt praat dan met ons. Als die stap nog te groot is lees dan ‘Verander, levenslessen van een franchiseondernemer’ door de fit20 franchiseondernemer Bas Pronk. Hij neemt je mee op zijn reis van betaalde baan naar startende ondernemer. Hij schrijft open en eerlijk over de fouten die hij gemaakt heeft. En waar hem dat gebracht heeft. Bestel het bij Bol of bij de boekhandel. 

sporten vrouwen

Waarom vrouwen aan krachttraining moeten doen

Krachttraining is iets voor mannen, toch? Nee, niks is minder waar. Krachttraining is juist hartstikke goed voor iedereen, man of vrouw. Sommige vrouwen zijn bang dat ze door krachttraining enorme spieren krijgen, maar hier hoef je je niet zoveel zorgen om te maken. Krachttraining bied je namelijk veel voordelen. Je zult namelijk niet alleen sterkere spieren krijgen, maar ook zul je je beter gaan voelen.

Je wordt sterker

Als je aan krachttraining doet, zullen je spieren gaan groeien en sterker worden. Je zult lichaamsgewicht gaan omzetten in spierweefsel en zul je dus sterker worden. Zonder krachttraining voor vrouwen zullen de spieren afnemen in kracht en kleiner worden naarmate we ouder worden.

Oo zul je een strakker lichaam krijgen als je regelmatig aan krachttraining doet. Zodra je meer spiermassa opbouwt, zullen je spieren groter worden en dus beter zichtbaar zijn. Dit resulteert in meer vorm en contour.

Zelfvertrouwen

Je zult niet alleen sterker en strakker worden als je aan krachttraining doet, je zult ook merken dat je meer zelfvertrouwen krijgt. Als je verandering ziet in je lichaam kan dit je een goed gevoel geven, je gaat lekkerder in je vel zitten. Ook zul je gaan merken dat je meer energie hebt. Tijdens het sporten komt er namelijk een stofje genaamd endorfine vrij. Door dit stofje krijg je meer energie en ben je minder snel moe. Naast endorfine komen er ook nog andere stoffen vrij die ervoor zorgen dat je je gelukkig voelt.

Leuke oefeningen

Bij krachttraining denk je vaak gelijk aan gespierde mannen die met gewichten in de weer zijn. Maar wist je dat je bij krachttraining heel veel leuke oefeningen kunt doen? Je kent vast squats wel. Hiermee train je je billen, maar ook je hamstrings. Er zijn ook veel krachtoefeningen voor vrouwen die je makkelijk thuis kunt doen. Schaf bijvoorbeeld twee dumbbells aan of koop een aantal gewichten. Met deze attributen kun je veel verschillende krachtoefeningen doen.

Pak toch de fiets!

Als je geen tijd of zin hebt om nog naar de sportschool te gaan na je werk, dan sport je toch lekker naar je werk! Je verbrand op de fiets ongeveer 5 calorieën per minuut. Als dat geen motivatie is… In deze blog ga ik je ervan proberen te overtuigen om vaker de fiets te pakken.

Goed voor het milieu

Het is natuurlijk geen geheim dat fietsen beter voor het milieu is dan de auto pakken. Een auto stoot bijvoorbeeld 217 gram Co2 per kilometer uit, terwijl een fiets helemaal niks uitstoot! Dit lijkt me al een mooie motivatie om de fiets te pakken. Ook wel zo aardig voor je kleinkinderen. Kunnen zij tenminste nog in de zee zwemmen later.

Lekker goedkoop

Een auto rijden is zeker niet goedkoop. Je hoeft niemand te vertellen dat benzine een enorme kostenpost is. Als je af en toe de auto laat staan om vervolgens de fiets te pakken, bespaar je heel wat kosten op alleen al benzine. In zekere zin bespaar je ook op je zorgkosten, want iemand die dagelijks fietst, bouwt een grotere weerstand op! Scheelt ook weer wat ziekteverzuim, daar zal vooral je baas blij mee zijn.

Veel makkelijker

Verder is een fiets natuurlijk ook gewoon veel makkelijker. Je kan hem vaak gewoon recht voor de deur neerzetten, je hebt geen last van files en je hoeft niet moeilijk te doen met parkeren. Om je fiets thuis makkelijk en snel te kunnen meenemen in plaats van eerst nog een heleboel andere fietsen opzij te moeten schuiven uit de schuur, kun je zelfs een ophangbeugel van Stasdock nemen! Deze hang je op aan de muur en vervolgens kun je er makkelijk je fiets aan ophangen. Ideaal bij ruimtegebrek.

 

tens-apparaat

Al je vragen over het TENS apparaat beantwoord

Er zijn diverse manieren om (chronische) pijn te bestrijden en verlichten, elk met hun eigen voor- en nadelen. Tegenwoordig is het TENS apparaat aan dit rijtje toegevoegd. Het apparaat verlicht pijn op een gemakkelijke manier. Echter roept iedere methode vragen op. Wij leggen je uit hoe het apparaat werkt en wat je ervan kunt verwachten.

Het TENS apparaat beïnvloedt de doorgifte van pijnprikkels

TENS staat voor ‘Transcutane Elektrische Neuro-Stimulatie’ en berust op de Gate Controle Theory van Melzack en Wall. Volgens deze theorie kan de doorgifte van pijnprikkels worden beïnvloed. Pijnprikkels worden alleen door de hersenen toegelaten als deze sterk genoeg zijn. Bij TENS wordt gebruik gemaakt van elektrische pulsen die als prikkels fungeren. Deze maken dat de pijnprikkels worden ‘gedoofd’ en niet naar de hersenen worden doorgegeven. TENS verlicht pijn zonder medicijnen te slikken.

Verlicht pijn, maar neemt het niet weg

Het TENS apparaat verlicht pijn. In het lichaam zijn de dunne zenuwen, wanneer deze geprikkeld worden, verantwoordelijk voor het doorgeven van de pijnprikkels aan de hersenen. Met TENS worden gelijktijdig de dikke zenuwen gestimuleerd en de pijnprikkels geblokkeerd. Het TENS apparaat verlicht pijn, maar neemt het niet weg.

Eenvoudig in gebruik en gemakkelijk mee te nemen

Het TENS apparaat is heel eenvoudig in gebruik. Het bestaat uit een kastje ter grootte van een grote stopwatch en elektroden die met behulp van pads aan het lichaam worden geplakt. Met behulp van het kastje wordt het apparaat bediend. Door het kleine formaat is het apparaat handzaam en overal te gebruiken, zowel thuis als ergens anders. Daarnaast kan hierdoor heel gericht een pijnlijk gedeelte van het lichaam worden behandeld. Het verlicht pijn waar en wanneer je wilt.

TENS verlicht pijn op basis van frequenties

Bij het TENS apparaat kan de frequentie, het aantal elektrische impulsen per seconde, door de patiënt zelf worden ingesteld. Bij een hoge frequentie worden de pijnsignalen naar de hersenen geblokkeerd. Bij een lage frequentie komen er juist natuurlijke stoffen vrij die pijn onderdrukken, zoals bijvoorbeeld endorfine. Afhankelijk van de hoeveelheid pijn kan het TENS apparaat worden ingesteld. Het verlicht pijn in de mate die jij wilt.

Voor diverse soorten pijn te gebruiken

Het TENS apparaat kan voor allerhande situaties worden gebruikt: van chronische pijn en spierpijn tot pijn na een operatie en bij een bevalling. In het laatste geval moet met het gebruik van het TENS apparaat worden ingestemd door een arts. Ook mensen met een pacemaker en patiënten met epilepsie moeten toestemming van een arts krijgen voordat het apparaat mag worden gebruikt. TENS verlicht pijn voor verschillende patiënten.

TENS is een uitkomst voor mensen met (chronische) pijn

Heb je het apparaat beter leren kennen? TENS verlicht pijn, waar en wanneer je maar wilt. Het is een prettige methode om in huis te hebben, en dankzij het kleine formaat handzaam. Het is te gebruiken waar en wanneer je wilt en voor diverse soorten pijn. Daarnaast is het niet-invasieve karakter een pre, net als het feit dat er vrijwel geen bijwerkingen aan het apparaat kleven. Voor mensen met (chronische) pijn is het apparaat een uitkomst. Welke pijn kan het apparaat bij jou verlichten?

Meer informatie kun je vinden op verlichtdepijn.nl

Tips om gezond af te vallen

Afvallen hoort bij de trends in de maanden na de jaarwisseling en voorafgaand aan de zomerperiode. Mensen willen met een strakke buik en gespierd bovenlijf naar het strand kunnen gaan op hun vakantiebestemming! Helaas blijkt het vaak een hele opdracht te zijn om gewicht te verliezen. Hoe zorg jij er momenteel voor dat je op gewicht blijft of zelfs gewicht verliest bij het sporten? In dit artikel geven we verschillende tips, die je bij dit proces kunnen helpen.

Tip: sport niet alleen, maar zoek een sportmaatje! Door samen te gaan sporten is het makkelijker om gemotiveerd te blijven. Daarbij kun je elkaar aanmoedigen om nog net een aantal herhalingen extra te doen. Ook blijf je gemotiveerd door je BMI te berekenen en bij te houden. Klik hier om een berekening te maken.

Thuis sporten is steeds populairder

Waar veel mensen naar de sportschool gaan om te sporten, kun je er ook voor kiezen om van je eigen huis een soort sportschool te maken. Bestel online een aantal gewichtjes en een matje om op te liggen. Zo kun je tal van verschillende basisoefeningen uitvoeren, waarmee je de algehele conditie van je lichaam verbetert. Ook de investering in een hometrainer kan hierbij de overweging waard zijn, mits je hier voldoende ruimte voor hebt. Deze investering verdien je terug, door niet maandelijks te hoeven betalen voor je abonnement bij de sportschool.

Zorg voor een gezond voedingspatroon

Afvallen is meer dan sporten alleen! Zorg er bijvoorbeeld ook voor dat je voldoende en gezond eet. Een gevarieerd voedingsschema is essentieel om alle bouwstoffen binnen te krijgen. Op internet vind je voorbeelden van dergelijke voedingsschema’s. Hiermee wordt het nog makkelijker om af te vallen! Neem in plaats van een ongezond tussendoortje een banaan of een bakje kwark. Kwark zorgt ervoor dat je extra eiwitten in je lichaam krijgt, die het herstel van spieren bevorderen. Op deze manier wordt onder meer spierpijn voorkomen.

Van top tot teen in style op het tennisveld verschijnen

Of je nou bij een beginners wedstrijd staat te kijken of bij de profs het staat toch beter wanneer ze leuke tenniskleding aan hebben. Voor dames een mooie rok met een bijpassende top en voor de heren een set van een broekje en een shirt. Naast dat het er goed uitziet moet het natuurlijk ook lekker zitten. Denk aan stretch en ventilerende kleding. Dit scheelt natuurlijk weer als je hard aan het sporten bent en de zon schijnt heerlijk boven de tennisbaan.

Tenniskleding voor dames

De dames dragen als tenniskleding vaak de welbekende broek rokjes. Het Sjeng Sport rokje zie je over de hele wereld terugkomen. Dit sportrokje zit heerlijk comfortabel met een binnenbroekje en een mooie subtiele split aan de voorzijde voor de ultieme bewegingsvrijheid. Dit is echt een topmodel voor de dames om eens flink los te gaan op het veld. Combineer het sportrokje met een leuke bijpassende top en je staat te stralen op het veld.

Tenniskleding voor heren

Voor de heren is de keuze in tenniskleding altijd wat breder doordat ze verschillende soorten broekjes aan kunnen. De een vindt het fijner als het wat strakker zit en de ander voelt zich fijner is een wat losser model. Let er wel op dat je een broekje past met stretch om je flexibel te houden op het veld.

Kleuren voor het voorjaar van 2019

Er zijn natuurlijk weer voorspellingen gedaan over de trends van aankomend jaar. De kleuren die zullen gaan overheersen dit jaar zijn rood en oranje. Veel felle tinten en op het roze na weinig pastel. Ook blauwe tinten zal je niet veel zien behalve prinsessen blauw. De bruine toffee kleur en het mosgroen zijn kleuren die ook niet zouden misstaan in de herfst en winter. Deze kleuren zou je nu dus nog kunnen scoren om helemaal up to date te zijn.


Post navigation