Geen excuses om de sportschool over te slaan

Iedereen heeft het wel eens geen zin of tijd om te sporten. Het kan ook voorkomen dat je gewoon ergens last van hebt, waardoor het niet prettig is om te sporten. Om dit te voorkomen volgen er nu een aantal handige tips, want als je een keer overslaat is de kans groot dat je nog een keer overslaat. Voor je het weet sport je bijna niet meer en dat terwijl je er zo gemotiveerd aan begonnen bent!

Last van je voeten

Een veel voorkomend probleem is last van je voeten. Daarom is er belangrijk dat je dit zoveel mogelijk probeert te voorkomen. In eerste instantie is het dus belangrijk dat je goede sportschoenen aanschaft, die goed aansluiten op je voeten. Toch kun je in het begin last krijgen van blaren tijdens het inlopen van je sportschoenen. Je kunt dan bijvoorbeeld Scholl blarenpleisters gebruiken tijdens het sporten. Deze pleisters kunnen helpen de pijn te verzachten tijdens het bewegen. Ook voor andere problemen, zoals gevoelige plekken op je voet, eelt of kloven, kun je producten van Scholl gebruiken. Scholl activ sport is bijvoorbeeld speciaal ontwikkeld voor tijdens het sporten. Dit is een zacht inlegzooltje, die de gevoeligheid kan verminderen. Voor ieder voetprobleem is er een speciaal product te verkrijgen, dus last van je voet is geen excuus om niet te gaan sporten!

Geen tijd

Het lijkt soms alsof je niet weet waar je de tijd vandaan moet halen om naast je volle weekplanning ook nog eens te gaan sporten. Toch zijn er oplossingen voor te bedenken, zodat je toch kunt sporten. Je kunt bijvoorbeeld vaste dagen inplannen om te sporten en je sportkleding mee nemen naar je werk, zodat je direct vanuit je werk door kunt naar de sportschool. Dit scheelt weer een ritje heen en weer en dan kom je ook niet in de verleiding om op de bank te blijven zitten. Dit is gelijk een goede manier om het excuus ‘slecht weer’ niet te gebruiken. Je bent immers al onderweg naar huis dus je moet toch door die regenbui heen. Mocht je toch vanuit huis naar de sportschool, dan kun je het beste denken aan wat het je oplevert. Hoe heerlijk is het als je weer helemaal vol energie thuiskomt. Neem lekker een warme douche en je bent het slechte weer zo weer vergeten.

Spierpijn

Het kan natuurlijk voorkomen dat je erg veel last van spierpijn hebt na een work-out. Mocht je nou heel veel last hebben van spierpijn, dan is het natuurlijk verstandiger om nog een dagje rust te nemen. Je kunt je training dan bijvoorbeeld een dag opschuiven. Als je schema daardoor in de knoei komt, omdat je bijvoorbeeld om de dag sport, dan kun je eventueel gewoon wat rustiger aan doen. Gebruik bijvoorbeeld minder gewichten of doe een keertje cardio. 

Nog meer reden om te gaan

Ben je nog niet overtuigd? Er is nog een belangrijke reden om toch die ene work-out niet over te slaan. Wanneer je work-outs gaat overslaan, zal uiteraard je conditie ook achteruit gaan. Dit gaat sneller dan je misschien denkt en dat is nu net wat je niet wilt. Je hebt er immers hard voor gewerkt en het zou zonde zijn als al je harde werk voor niets in geweest.