Wat is Pre Workout?

Van eiwitshakes tot creatine; er zijn veel supplementen die je helpen dat dat beetje te herstellen of langer door te gaan. Maar wil je écht het maximale uit je training halen, dan gebruik je pre workout supplementen.

De voordelen van pre workout

Pre workout supplementen hebben een perfecte mix van onder meer vitaminen, suikers, aminozuren en cafeïne. Daardoor worden ze snel door je lichaam opgenomen. Dit betekent dat ze direct bijspringen tijdens je training, waardoor jij jezelf net dat beetje extra kan pushen. Een pre workout geeft je dus een snelle boost om het maximale uit je lichaam te halen tijdens de training. Daarom haal je ook de maximale potentie uit elke training.

Voor wie en hoe gebruik je pre workout?

Je neemt je pre workout ongeveer 30 minuten voor je training, omdat de stoffen een bepaalde tijd nodig hebben om door je lichaam opgenomen te worden. Door de hoeveelheid suikers en koolhydraten zijn deze supplementen het meest geschikt voor de sporter die gains zoekt. Wil je afvallen, dan is het aan te raden om andere supplementen te gebruiken. Ook is het oppassen met het nemen van te grote hoeveelheden in de avond. De cafeïne kan ervoor zorgen dat je minder gemakkelijk slaapt.

Elke fabrikant heeft een andere samenstelling. De meest gebruikte ingrediënten zijn suikers (koolhydraten), aminozuren, vitaminen, cafeïne en soms creatine. De meeste fabrikanten bieden pre workouts aan in poedervorm. Sommige fabrikanten hebben speciale samenstellingen voor atleten, gewichtheffers, vechters en bodybuilders. Voor elke sporter is er daarom een pre workout supplement beschikbaar. Hier vind je een compleet en actueel overzicht van jouw ideale
pre workout supplement.