Een cadeautje geven is altijd leuk. Het is echter nog leuker om een cadeau te ontvangen. Wil je om die reden je personeel, je klantenkring of je leveranciers eens bedanken? Dan is het leuk om een klein doch praktisch cadeau te geven. Hierbij denk je mogelijk al direct aan een bidon.
Een bidon is een uiterst interessant geschenk om cadeau te doen. Een bidon is namelijk betaalbaar, is duurzaam, is jarenlang te gebruiken en is bovenal praktisch. Daarnaast is het een groot voordeel dat je uit veel bidons kunt kiezen.
Gaat je voorkeur uit naar het geven van bidons met naam? Dan zijn er wel enkele knopen die je nog door moet hakken. De zaken waar je goed over na moet denken, worden hieronder in het kort besproken.
Welke naam zet je op de bidons?
Het is allereerst belangrijk om te bepalen welke naam je op de bidon gaat zetten. Je hebt hier in de basis twee mogelijkheden voor:
- Je bedrijfsnaam. Dit is ideaal als je de bidon aan bijvoorbeeld je klanten of leveranciers geeft. Elke keer als de ontvanger van de bidon gebruik maakt, ziet hij/zij jouw bedrijfsnaam op de bidon staan. Dat is dus een perfect marketingmiddel.
- De naam van de ontvanger. Ben je van plan om bidons aan je personeelsleden te geven? Dan is het onwijs leuk om de naam van de ontvanger op de bidon te bedrukken. Dit kost iets meer voorbereidingstijd, maar er spreekt wel veel dankbaarheid uit.
Laatstgenoemde optie is overigens niet alleen interessant voor je personeel. Ben je bijvoorbeeld van plan om een sportelftal te sponsoren? Ook dan kun je bidons met naam erop geven. Laat op elke bidon de naam van een speler drukken en geeft de bidons vervolgens aan de speelsters. Ook dit is erg leuk en een persoonlijk geschenk!
Soort bidon
Uiteraard moet je ook goed naar het soort bidon kijken. Op dit vlak zijn eigenlijk drie verschillende punten waar je rekening mee moet houden:
- Inhoud. Zoals je mogelijk al gezien hebt, worden bidons tegenwoordig in allerlei soorten inhoud aangeboden. Bepaal daarom goed hoe groot de bidon met naam moet worden.
- Kleurstelling. Stem de kleurstelling altijd af op je bedrijf. Je roept hiermee herkenbaarheid op en je werkt hiermee slim aan je marketing.
- Soort dop. Kijk tot slot goed naar het soort dop. Je kunt kiezen voor de welbekende draaidop, maar er bestaan ook tegenwoordig bidons met een klik dop.