Dikke kont of billen, tips om strakkere billen te krijgen

Als jij je ergert aan je achterwerk
Wie veel naar de tv kijkt is er allang achter – Dikke billen; een stevig achterwerk is allang niets meer om je voor te schamen. Veel zangeressen die je in beeld ziet op muziekzenders hebben een stevig achterwerk waar ze behoorlijk trots op zijn. Het verschil tussen jouw billen en die van een dergelijke zangeres is echter al snel pijnlijk duidelijk. Daar waar de billen van de meeste Nederlandse vrouwen voorzien zijn van vet en putjes hebben de dames in videoclips een mooi strak achterwerk. Als jij dat ook wil hebben wij goede tips. Reken af met je dikke kont of billen; tips om strakkere billen te krijgen.

Neem eens wat vaker de trap
Het is een ingesleten gewoonte; heb je de keuze voor de lift, dan laat je de trap links liggen. Toch is het verstandig om wat vaker de trap te nemen. Je gebruikt namelijk je bilspieren op dit moment. En nog intensief ook. Niet alleen werk je dus met een paar etages traplopen per dag aan je conditie; ook je billen worden er een stuk mooier op.

Met samengeknepen billen
Je billen samenspannen kan je op een dag behoorlijk vaak doen. In dat geval span je gedurende 30 seconden je bilspieren aan. Daarna ontspan je de bilspieren weer. Deze oefening kan je doen wanneer jij er maar aan denkt. Het is de beste methode om er gelijk beter uit te zien en te werken aan een langer blijvend resultaat. Daarnaast is het één van de beste adviezen bij een dikke kont of billen en tips om strakkere billen te krijgen.

Squats voor de tv
Kijk je tv, kies er dan eens voor om niet op de bank te blijven hangen. Ga voor de tv staan en zet je voeten op schouderbreedte uit elkaar. Wanneer je in deze houding staat ga je door je hurken. Je hoeft er niet voor naar de sportschool toe te gaan; je kan deze oefening prima thuis doen. Je spant je bilspieren op dat moment extra aan waardoor je traint aan een strakker achterwerk. Wil jij een beetje extra kracht toevoegen aan deze training, dan kan je ervoor kiezen om kettlebells te gebruiken. Zo wordt tv kijken een enerverende bezigheid waar je een mooi strak onderstel van krijgt. Het is verstandiger dan op de bank hangen met een zak chips.

Ga fietsen voor strakkere billen
Toegeven, de eerste keren is het even wennen en afzien. Het is echter aan te raden om de auto voor de korte stukjes te laten staan. Een paar keer per dag fietsen doet wonderen voor je billen. Je traint alle spieren in je lijf, dus ook je bilspieren. Verder is fietsen goed voor je conditie. Je zal er versteld van staan welke activiteiten je allemaal op de fiets kan ondernemen. Fietsen maakt uiteraard deel uit van een gezond leefpatroon. Gezond eten is heel belangrijk wanneer je stevige billen wil krijgen. Voldoende vitaminen en mineralen zullen ervoor zorgen dat je vet op je billen zal verminderen en spiergroei zal toenemen. Cellulitis bestrijd je eveneens met een gezonde lifestyle, lees hier meer over op fit-gezond.com.