Het voorkomen van gewrichtsproblemen begint thuis

Het is erg belangrijk voor je lichaam om voldoende te bewegen. Of je nu thuis bent of op je werk, probeer er altijd aan te denken dat beweging goed is voor je gezondheid. Ga eens op je fiets naar je werk of neem eens de trap als je een vergadering hebt op een andere verdieping, je zult er versteld van raken hoeveel beweging jij voor je zelf kan creëren tijdens het dagelijkse leven. Sport daarnaast thuis om je gewrichten soepel te houden. Wij geven je nog enkele tips.

Ergonomische muis
Als je thuis veel op de computer zit, is het verstandig om te kiezen voor een ergonomische muis. Een ergonomische muis voorkomt overbelasting van je armen en polsen. Als je thuis dus veel op de PC zit, is het verstandig om ook thuis bezig te zijn met het voorkomen van klachten. Er zijn veel verschillende soorten ergonomische muizen. Om een goede keuze te kunnen maken is het verstandig om even op de website te kijken. Er zijn daarnaast andere factoren die invloed kunnen hebben op deze keuze, namelijk wat voor soort klachten je hebt en de type werkzaamheden die je dagelijks uitvoert. Op basis van deze gegevens kan er een passende ergonomische muis gekozen worden.

Ergonomische stoel
Als je thuis werkt, is het verstandig om te kiezen voor een ergonomische stoel. Deze stoelen hebben een hoge zitcomfort en zorgen ervoor dat je in een goede zithouding terecht komt. Als je houding namelijk niet goed is, zullen er op den duur klachten ontstaan aan je nek, schouder en rug. Probeer daarom altijd goed te letten op je houding. Hiermee kun je veel klachten voorkomen. Vooral als je thuis veel zit, is het van belang dat je zit op een kwalitatieve stoel. Probeer te voorkomen dat je lang zit op een goedkopere stoel, dit zal namelijk op den duur lichamelijke klachten veroorzaken.