Waarom je na het sporten de infrarood sauna moet gebruiken

Je kent het wel, je hebt een zware sportsessie gehad en je kunt dagenlang niet meer lopen van de spierpijn. Elke keer als je weer even stil hebt gezeten, kom je amper overeind en je hebt geen idee hoe je er ooit nog vanaf gaat komen. Gelukkig kom je er altijd wel na een paar dagen weer goed vanaf, maar je zou toch liever hebben dat er een soort gouden middeltje is die je er veel sneller vanaf helpt. Nou, dat is er. Heb je ooit wel eens van een infrarood sauna gehoord? Zo niet? We gaan je er in dit artikel alles over vertellen en dan vooral in combinatie met sporten.

Wat is een infrarood sauna?

Een infrarood sauna is een sauna die werkt op infrarood lichten. Als je erin stapt zie je dus enkel rode lichten. Je maakt meestal ongeveer tien minuten tot een kwartier gebruik van de sauna en het is in tegenstelling tot andere sauna’s veel minder warm. Je zult er bijvoorbeeld niet echt van gaan zweten. De rode lichten zijn infrarood stralingen en deze zorgen ervoor dat je spieren en gewrichten kunnen ontspannen. Klik hier voor nog veel meer informatie over de infrarood sauna.

De voordelen van een infrarood sauna

Sporten en de infrarood sauna zijn een hele goede combinatie. Dit komt omdat de straling wat doet met je spieren. Je spieren hebben tijdens het sporten hard gewerkt en zijn een beetje kapot gegaan. Je kunt een infrarood sauna sessie ook wel vergelijken met een hele goede cooling down. Als je een goede cooling down en stretch overslaat, zul je ook veel meer spierpijn de dag erna ervaren. Voor een optimaal resultaat kun je dus het beste eerst na het sporten een goede cooling down doen en dan vervolgens een kwartiertje infrarood sauna. En zeg maar vaarwel tegen de dagenlange spierpijn!